Surpriză: Comerţul offline a luat faţa online-ului în august. Vânzările magazinelor virtuale au avansat cu sub 10%, faţă de 30-40% în vremurile de glorie

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut în august cu 11%, semn că românii din diaspora şi-au petrecut din nou vacanţa de vară în ţară. Avansul ia în calcul şi expansiunea reţelelor analizate de Institutul Naţional de Statistică şi creşterea preţurilor.

„Anul acesta am văzut un număr mai mare decât în mod normal de români care au venit acasă în august. Asta ne ajută şi pe noi în comerţ. Anul acesta ar fi foarte bun dacă n-ar fi această inflaţie galopantă“, spune Feliciu Paraschiv, fondatorul retailerului Paco, unul dintre cele mai puternice reţele independente locale.

Toate segmentele mari din comerţul cu amănuntul au crescut în august comparativ cu aceeaşi lună din 2020. Vânzările de haine şi încălţări sunt categoria cu cel mai alert ritm, de circa 29%, urmată de mobilă şi electro-IT cu 15%.

Ce este interesant de remarcat însă e că online-ul a avansat mai lent decât offline-ul. Vânzările magazinelor virtuale au avansat cu sub 10%, faţă de 30-40% în vremurile de glorie. Această evoluţie poate fi pusă pe de-o parte pe seama faptului că românii au revenit – cel puţin parţial – la comportamentul de consum de dinainte de pandemie. Pe de altă parte, comparaţia cu anul trecut, primul de pandemie, face ca baza de comparaţie să fie foarte bună, iar faptul că există în continuare creştere demonstrează că acest canal de vânzări a câştigat şi fidelizat o serie de adepţi.

Sursa:https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/surpriza-comertul-offline-a-luat-fata-online-ului-in-august-20289826

Lasă un răspuns