România atrage un nou jucător: Grupul Sportek, pe piață de aproape 40 de ani, intră în România cu brandul Vicco, cea mai mare marcă de încălțăminte pentru copii din Turcia
Grupul turc de încălțăminte Sportek Ayakkabıcılık, pe piață de aproape 40 de ani, intră în România cu brandul Vicco, o marcă de încălțăminte pentru copii lansată în 2005, cea mai mare de pe piața turcă de profil, unde este comercializată printr-o rețea de 17 magazine proprii. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider În România, primul magazin al brandului Vicco va fi amenajat în centrul comercial Plaza din București. Grupul turc, cu sediul la Istanbul, fabrică anual 1,5 milioane perechi de încălțăminte sub acest brand, comercializate și prin intermediul altor circa 1.100 puncte de vânzare cu amănuntul.
Recent, Profit.ro a anunțat că în România se pregătește să vină și producătorul turc de îmbrăcăminte pentru bărbați Kiğılı, unul dintre cei mai mari retaileri din Turcia, cu o rețea de 225 magazine locale și încă 26 de unități în alte 13 țări, intrat recent și pe piața Chinei și a Arabiei Saudite. Compania este condusă de Abdullah Kiğılı (75 de ani), fost președinte al Federației Turce de Fotbal.
În România, grupul va încerca să concureze cu conaționalii de la LC Waikiki, retailerul intrat în România în 2009 și ajuns astăzi la o rețea locală de 22 de magazine în București și alte orașe din țară. Tot Profit.ro a anunțat că și grupul turc Br Magazacilik Ticaret, care include magazinele Beymen și Altınyıldız Classics, retailerul Ran Group, care deține propriul brand de încălțăminte „Ranello”, dar și o rețea de cafenele și restaurante, a intrat în România și vrea să ajungă într-un interval de 3 ani la o rețea de 15 magazine proprii pe piața locală. De asemenea, Profit.ro a anunțat la începutul anului că retailerul german Kik Textilien, aflat printre primii zece cei mai mari furnizori pentru sectorul de retail din Germania și având circa 3.400 de magazine în Europa, dintre care 2.600 de unități în Germania, va intra pe piața din România, înființându-și deja sucursala la finele anului trecut. Kik face parte din grupul Tengelmann, care în 2010 și-a vândut rețeaua de magazine Plus din România către compania germană Lidl.
Tot acum a intrat pe piața din România și retailerul polonez Sezeer, controlat de grupul MIG (Marketing Investment Group), distribuitor exclusiv al brandurilor New Era, O’neill, Lotto, Confront, Feewear și al liniei de încălțăminte Lacoste, proprietar al unui lanț de 50 de magazine UP8 și cel care a creat cea mai mare platformă de vânzare cu amănuntul pentru produse de marcă sportivă din Polonia, deschizând primul magazin de pe piața locală. Pe piața locală operează și retailerul polonez de încălțăminte CCC, care recent, cum a anunțat Profit.ro, a semnat un acord neangajant pentru a cumpăra Peeraj Brands International SRL, care operează magazinele de pantofi sub marca CCC din România. Grupul de francize de fashion Peeraj este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de modă, cu circa 100 de magazine sub diferite branduri. Tot în România a intrat anul trecut gigantul american de articole sportive Under Armour, al doilea în domeniu din SUA, după Nike, mișcare anunțată în premieră de Profit.ro.
Sursa: profit.ro