Afacerile se reinventează. Supermarketurile şi apartamentele iau locul showroomurilor auto din centru
Showroomurile auto erau amplasate în urmă cu 15-20 de ani în zonele periferice sau chiar la limita oraşului, însă extinderea Bucureştului a permis ca acestea să fie acum înconjurate de noile proiecte comericiale, rezidenţiale sau de birouri.
Din acest motiv vechiul centru Auto Cobălcescu din str. Cobălcescu a fost transformat anul acesta în Mega Image Concept Store. Tot anul acesta vechiul centru AutoItalia de pe b-dul Timişoara a fost înlocuit de un supermarket Penny, iar o platformă de depozitare de maşini a dealerului Meridian de pe str. Turnu Măgurele devine acum un proiect rezidenţial dezvoltat de cei de la Cavar Group.
„În condiţiile în care valoarea terenurilor de sub anumite showroomuri auto a crescut până la 800-1.000 euro/mp, în unele cazuri chiar depăşind acest prag, proprietarii acestor businessuri au realizat profituri semnificative valorificând terenurile prin vânzarea către dezvoltatori/retaileri sau reconversia şi închirierea clădirilor existente“, a spus Sînziana Oprea, director, Land Agency din cadrul Colliers International România. Ea a subliniat că showroomurile auto au nevoie de suprafeţe de expunere şi spaţii de parcare generoase, iar randamentul businessului nu permite o investiţie în teren mai mare de 200-300 euro/mp.
„Considerăm că acest fenomen va continua şi în perioada următoare, iar una din zonele cu astfel de potenţial este cea cu showroomurile auto din zona Expoziţiei, lângă Romexpo“, a subliniat Sînziana Oprea. Spre exemplu, Ţiriac Auto a relocat deja activitatea din showroomul Mitsubishi de lângă viitoarea staţie de metrou de la Expoziţiei, iar Ţiriac Holding ia în calcul mai multe posibilităţi pentru a valorifica terenul din acea zonă.
Sursa: ZF