Afaceri de la zero. Adriana Olaru readuce gustul prăjiturilor copilăriei sub brandul Lulu’s Cake după o investiţie de 100.000 euro

Lulu’s Cake a pornit în 2018, exclusiv online, iar în prezent numărul de reţete a ajuns la 20 pentru prăjituri şi 10 pentru torturi.

Cofetăria Lulu’s Cake din Bucureşti a apărut după ce antreprenoarea Adriana Olaru nu s-a mai regăsit în lumea bankingului în care a lucrat anterior şi a vrut să îşi construiască propriul drum în antreprenoriat. Astfel, în 2018, cu o investiţie de 100.000 euro, a început povestea cofetăriei care foloseşte reţete prăjiturilor tradiţionale pentru cei nostalgici după gustul de altă dată.

„Lulu’s Cake a început în momentul în care ne-am dat seama că în piaţă nu mai găsim prăjituri de casă aşa cum ştiam noi. Le căutam să cumpărăm pentru că eram foarte ocupaţi, dar nu găseam acel gust pe care îl ştiam. Acolo ne-am gândit că am putea face diferenţa. Fiind ocupaţi, ne doream prăjituri frumos ambulate, uşor de depozitat, dacă se putea să ni le aducă cineva acasă, ar fi fost şi mai bine. Atunci a venit natural această idee de business pe care am pus-o în practică după cel de-al doilea concediu al meu de maternitate“, a povestit Adriana Olaru.

Ideea businessului s-a „copt“ circa doi-trei ani, iar în momentul în care a deschis Lulu’s Cake, antreprenoarea a renunţat la cariera în private banking pentru a se dedica afacerii. Astăzi, experienţa din bancă o ajută la dezvoltarea propriului business.

„Am investit undeva la 100.000 euro, o parte a venit din finanţare guvernamentală, iar cealaltă jumătate am adus-o noi. Am gândit de la început să fie un business online pentru că oamenii nu mai au timp să se oprească să îşi ia prăjiturile de undeva, iar oamenilor ocupaţi asta li se potriveşte, când au o nevoie, caută pe internet, fac o comandă şi primesc pachetul cu ce au so­licitat“, a mai spus Adriana Olaru.

Laboratorul Lulu’s Cake este echipat cu utilaje noi, procesul fiind tehnologizat, iar în total sunt trei angajaţi care se ocupă de comenzi. Clienţii cofetăriei sunt tineri, ocupaţi cu jobul, dar care îşi doresc gustul tradiţional al prăjiturilor, deşi nu au timp să se ocupe de această zonă de gătit.

„Prăjiturile mele se potrivesc tuturor gusturilor – copiilor care trebuie să mă­nânce mai puţin zahăr, adulţilor care sunt nostalgici pentru că prăjiturile bunicii sau ale mamei erau cele mai bune. În general, clienţii mei sunt ocupaţi şi le vin în ajutor cu această metodă de a-şi comanda pră­jiturile“.

Bonul mediu pe care îl plăteşte un client variază între 200 lei şi 1.000 lei.

Iniţial, businessul s-a orientat spre zona de evenimente, însă, odată cu pandemia, antreprenoarea a trebuit să se adapteze şi să orienteze strategia spre clienţii in­dividuali.

„Ne-am dat seama că nu putem rămâne închişi şi, deşi eveni­mentele nu au mai existat, am cres­cut numărul de clienţi indi­viduali şi comenzi acasă, am su­pravieţuit anului 2020, care pentru noi s-a încheiat şi cu o creştere faţă de 2019“.

Capacitatea maximă de producţie nu este încă atinsă, recordul pentru un eveniment fiind de livrare de prăjituri pentru 1.200 de persoane în 2019. „Noi în pandemie am continuat ce am început şi ni s-a demonstrat că un business exclusiv online nu este unul negândit, din contră. Am trecut de la evenimente şi comenzi pentru corporaţii la consumatorii indivi­duali, care ne-au căutat ulterior pentru evenimentele mai mici. Am crescut mult pe zona de cadouri, oamenii nu se mai puteau vedea, dar au putut trimite un cadou dulce pentru cei dragi“, a mai spus fondatoarea Lulu’s Cake.

Cifra de afaceri în 2020 a fost de peste 400.000 de lei, în creştere cu 40% faţă de 2019. Pentru 2021, deşi mai slab, antre­pre­noa­rea vrea să menţină nivelul din 2020.

Referitor la posibilitatea deschiderii unei cofetării fizice, antreprenoarea spune că este pe lista de investiţii, însă nu crede că se va întâmpla acest lucru prea curând.

„Îmi place antreprenoriatul, nu regret schimbarea făcută, toată experienţa din banking îmi este foarte utilă. Echipa este foarte frumoasă, alături de colegele mele. Clienţii sunt mulţumiţi, revin, ne recomandă, e mulţumitor pentru mine că businessul pe care l-am pus pe picioare creşte frumos, organic“.

Sursa:https://www.zf.ro/afaceri-de-la-zero/afaceri-de-la-zero-adriana-olaru-readuce-gustul-prajiturilor-20273471

Lasă un răspuns