VÂLCEA, „CAPITALA“ RETAILULUI ROMÂNESC: TREI REŢELE AUTOHTONE ORIGINARE DIN JUDEŢ AU PESTE 200 DE MAGAZINE ŞI AFACERI DE 1 MLD. LEI. ANNABELLA, DIANA ŞI EUROMARKET AU ŢINUT STRĂINII LA DISTANŢĂ DE JUDEŢUL VÂLCEA

Annabella, Diana şi Euromarket sunt unii dintre cei mai puternici retaileri independenţi din România după cifra de afaceri şi după numărul de magazine. Cei trei jucători, ce adună peste 200 de magazine şi afaceri de 1 mld. lei în 2022, sunt originari din judeţul Vâlcea, un judeţ unde marile reţele de comerţ modern nu au reuşit să pătrundă tocmai datorită forţei actorilor locali.

La începutul verii, în Vâlcea erau doar puţin peste 30 de supermarketuri şi hipermarketuri sub brand internaţional, al treilea cel mai mic număr din ţară, după Tulcea şi Covasna. La polul opus, în judeţele lider – dincolo de Bucureşti -, precum Cluj sau Timiş, sunt de şapte-opt ori mai multe magazine moderne.

La nivelul întregii Românii, cei zece jucători din comerţul modern – ce operează undeva la 4.300 de magazine de tip supermarket, hipermarket, proximitate modernă, cash&carry şi discount – au ajuns să aibă circa 70% cotă de piaţă. În Vâlcea însă brandurile locale sunt dominante şi asta de departe.

„În Horezu (un mic oraş din judeţul Vâlcea ñ n.red.) nu ai altă opţiune internaţională în afară de Penny“, spune Iulia, originară din Horezu.

SURSA:https://www.zf.ro/companii/valcea-capitala-retailului-romanesc-trei-retele-autohtone-originare-22036674

Lasă un răspuns