UN NOU STUDIU DIN INDUSTRIA BRÂNZETURILOR ARATĂ CĂ 9 DIN CELE 10 NAȚIUNI CARE PRODUC, CONSUMĂ ȘI SE GÂNDESC CEL MAI MULT LA BRÂNZĂ SUNT ÎN EUROPA. CINE OCUPĂ PODIUMUL

„Brânza este din vechime un aliment de bază pentru comunitățile din întreaga lume. Deși originile sale exacte sunt necunoscute, brânza are o istorie care datează din jurul anului 8000 î.Hr. Există referințe la fabricarea brânzei în mitologia greacă și în picturile murale din mormintele egiptene antice, așa că putem spune cu încredere că oamenii din întreaga lume se bucură să mănânce brânză de multe sute de ani.”, scrie agenția de cercetare de piață Mintel, al cărei studiu a fost preluat de Euronews.

Raportul analizează „cele mai iubitoare de brânză națiuni” la nivel global și clasifică fiecare țară în funcție de importurile, de producția și de căutările Google pentru „brânză”, în limba lor maternă.

Rezultatele arată că în Europa se răgăsesc 9 din țările incluse în top 10, în ceea ce privește consumul de brânză.

Potrivit clasamentului făcut de Mintel, țările scandinave – Suedia, Danemarca și Finlanda – sunt pe locurile 8, 9 și 10.

Finlanda, spre exemplu, în ciuda faptului că produce doar șase tipuri de brânză, cheltuiește 5,64 dolari de persoană pe brânzeturi importate, în fiecare an – mai mult decât Suedia și Danemarca.

Elveția se află pe locul 7, iar locuitorii săi pot fi considerați „pasionați” de brânză. Țara este cunoscută în întreaga lume pentru Emmental, brânza tare cu găuri care poate fi rasă sau topită.
Deși produce 32 de soiuri diferite, Elveția este și un mare importator de brânzeturi, ocupând locul al treilea în lume în ceea ce privește valoarea comerțului pe cap de locuitor, după Olanda și Belgia.

Pe locul 6 se regăsește Marea Britanie, renumită pentru soiurile de brânză Cheddar și Stilton. Regatul Unit produce 261 de tipuri diferite de brânză, iar consumatorii o preferă pe cea locală în locul importurilor. Mintel a descoperit că 70% dintre consumatorii britanici spun că cumpără cheddar, iar 36% cumpără brânzeturi regionale britanice.

Apetența britanicilor pentru brânză a crescut cu 44% în ultimii cinci ani, prognozele prevăzând că vânzările din această țară vor ajunge la 4,5 miliarde de lire sterline (5,2 miliarde de euro) până în 2028.

Al cincilea loc în clasamentul marilor iubitori de brânză este ocupat de Austria. Țara cheltuiește peste 64 de milioane de dolari pe importul de brânză în fiecare an, devenind al patrulea importator global pentru valoarea comercială pe cap de locuitor. De asemenea, produce 41 de tipuri de brânză locală proprie, inclusiv bergkäse și alpenkäse, făcute cu lapte crud de vacă din Alpi.

Pe 4 se află Statele Unite ale Americii, surprinzător, dacă ne gândim la stereotipul legat de preferinţa americanilor pentru un singur tip de brânză, cea intens procesată, ambalată în felii individuale.

SUA este însă un mare producător de brânzeturi, 523 de soiuri fiind originare din această ţară. Conform studiului realizat de Mintel, deşi nu se aventurează în a cumpăra brânzeturi străine, 96% din consumatorii americani spun că mănâncă cheddar.

Podiumul marilor iubitori de brânzeturi

Deşi produce doar treisprezece tipuri de brânză, Belgia a ajuns pe locul 3 în clasamentul Mintel. Ţara cu doar 12 milioane de locuitori nu are un număr mare de căutări pe Google legate de brânzeturi. Dar capitala Uniunii Europene cheltuiește, în medie, 10 euro de persoană, în fiecare an, pentru brânzeturile importate, aducând din străinătate, anual, peste 1,6 kilograme de brânză pe cap de locuitor.

Dacă ar fi întrebaţi, majoritatea oamenilor ar răspunde că Franţa ar trebui să se afle pe locul 1 în lume la consumul de brânzeturi. Dar ţara rafinamentului culinar ratează cu puţin fruntea clasamentului. De ce? Francezii au spus că au mâncat mai puțină brânză în 2024, pentru că sunt îngrijorați de impactul pe care producția îl are asupra mediului.

Cu toate acestea, Franța rămâne cel mai mare importator din lume, cheltuind 344 de milioane de euro pe brânzeturi, în fiecare an. Produce 246 de soiuri diferite, inclusiv brânzeturi de bază renumite în toată lumea precum Brie, Roquefort și Camembert.

De asemenea, francezii se gândesc la brânză mai mult decât alţii, cu peste 90.000 de căutări lunare pe Google pentru „fromage”.

Cu Franţa pe locul 2, clasamentul este dominat de producătoarea de Gouda şi Edam, Olanda. Cu 17 milioane de cetăţeni, Ţările de Jos importă brânză în valoare de 13 euro de persoană, în fiecare an, ceea ce îi face cei mai mari cumpărători de brânză din lume. Olanda produce 38 de feluri de brânză care sunt consumate în întreaga lume.

Olandezii se gândesc la brânză mai mult decât oricine altcineva – cu cele mai multe căutări lunare pe Google pentru acest cuvânt, pe cap de locuitor.

SURSA:https://www.g4media.ro/un-nou-studiu-din-industria-branzeturilor-arata-ca-9-din-cele-10-natiuni-care-produc-consuma-si-se-gandesc-cel-mai-mult-la-branza-sunt-in-europa-afla-cine-ocupa-podiumul.html

Lasă un răspuns