POVESTEA UNEI AFACERI PORNITE DE DOI COLEGI DE BANCĂ: UNUL DINTRE EI A FOST JURIST, CELĂLALT DIRECTOR DE BANCĂ, IAR ACUM VÂND PRODUSUL CE NE FACE VERILE MAI FRUMOASE

Un jurist şi un fost director de bancă alcătuiesc formula care stă în spatele proiectului Velluto, o gelaterie din Bucureşti care a reunit într-un laborator pasiunea italienească pentru gelato şi dinamismul românesc pentru antreprenoriat. Cum au ajuns aici?

Povestea acestui business este una foarte frumoasă. În urmă cu cinci ani, subsemnatul şi colegul meu de bancă din şcoala generală Bogdan Mustaţă am luat decizia să facem împreună un proiect antreprenorial nou. Bodgan este finanţist, fost director de bancă, iar eu jurist, aşa că tot ce a urmat a fost cu atât mai interesant pentru noi deoarece niciunul nu avea experienţă în HoReCa”, povesteşte Mihai Popoacă. Mai mult decât român, el este şi cetăţean italian, astfel că savoarea produselor italieneşti îi este înscrisă în sânge. Gelato nu face excepţie.

Experienţa în domeniu a familiei lui Bogdan, asociatul său în acest business, a fost un plus şi a contat enorm în evoluţia de până acum. „Investiţia iniţială a fost în utilaje de producţie, depăşind 100.000 de euro. Spaţiul în care producem este vechea fabrică de apă de izvor din Voluntari, proprietatea familiei partenerului meu, Bogdan. Avem în prezent şase angajaţi, iar cifra de afaceri a fost anul trecut de 850.000 de lei. Ne distingem faţă de alţi producători prin faptul că producem o îngheţată 100% naturală, cu un conţinut scăzut de zahăr.” Velluto nu are un spaţiu propriu de vânzare, modelul de business al companiei fiind să producă exclusiv pentru HoReCa.

Astfel, vânzarea se face doar prin intermediul locaţiilor partenere. „Planul nostru în 2023 este să ne consolidăm prezenţa în locaţii premium din Bucureşti şi din ţară, vizate fiind hotelurile şi restaurantele de top. Totodată, există un interes crescut pentru partea de evenimente – de familie sau corporate – şi dorim să dezvoltăm şi acest segment.” Preţurile produselor Velluto diferă extrem de mult, în funcţie de costurile ingredientelor folosite în reţete. De pildă, o îngheţată în componenţa căreia intră ingrediente precum yuzu (un citric originar din Asia), matcha (pudră de ceai verde) sau trufe va fi mult mai scumpă decât una preparată din ingrediente clasice, cum sunt fructele de sezon sau alte ingrediente achiziţionate de la producători locali.

Cătina, spre exemplu, vine din zona Buzăului, afinele sunt culese din pădurile Ardealului, iar smântâna şi laptele provin direct de la fermă. Prin laboratorul Velluto din Voluntari au trecut, de-a lungul timpului, bucătari renumiţi pentru a-şi pune tacticile de gătire în aplicare. Împreună cu echipa gelateriei, au dezvoltat reţete variate de îngheţată, pe care le-au integrat apoi în meniuri aparţinând unor bucătării fel de fel: neoromânească, japoneză, libaneză, fine dining şi multe altele. Ca în orice alt business, provocările de a fi antreprenor în HoReCa nu sunt deloc puţine. „Provocările constante sunt legate de lipsa de predictibilitate a reglementărilor din domeniul HoReCa, precum şi de lipsa încurajării dezvoltării businessurilor locale. Evenimente neprevăzute precum pandemia şi mai ales sezonalitatea consumului de gelato se adaugă pe listă”, mai spune Mihai Popoacă.

Prin laboratorul Velluto din Voluntari au trecut, de-a lungul timpului, bucătari renumiţi pentru a-şi pune tacticile de gătire în aplicare. Împreună cu echipa gelateriei, au dezvoltat reţete variate de îngheţată, pe care le-au integrat apoi în meniuri aparţinând unor bucătării fel de fel.

Preţurile produselor Velluto diferă extrem de mult, în funcţie de costurile ingredientelor folosite în reţete. De pildă, o îngheţată în componenţa căreia intră ingrediente precum yuzu, matcha sau trufe va fi mult mai scumpă decât una preparată din ingrediente clasice, cum sunt fructele de sezon sau alte ingrediente achiziţionate de la producători locali.

Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

The Hat Venture – atelier de pălării (Cisnădie, jud. Sibiu)

Fondatoare: Denisa Bălănean

Investiţie iniţială: 4.000 de euro

Prezenţă: online, pe reţelele de socializare, naţională şi internaţională

FlorentinaGionea – cursuri de dezvoltare personală (Bucureşti)

Fondatoare: Florentina Gionea

Cifră de afaceri anuală: 1 mil. lei (200.000 de euro)

Prezenţă: online

Bikkla – centru de închiriere de biciclete electrice (Lacul Roşu, jud. Harghita)

Fondator: Aaron Balazs

Cifră de afaceri: 15.000 de euro pe an pe centru

Prezenţă: Lacul Roşu, Grand Hotel Balvanyos din Balvanyos, Papa la Şoni din Borsec şi Kalabash Apartments din Sovata

Soleta – case eficiente energetic

Fondator: Cătălin Butmălai

Prezenţă: internaţională

Fandacsia – atelier de pălării (Bucureşti)

Fondatoare: Cosmina Nicolescu

Cifră de afaceri anuală: 100.000 de euro

SURSA:https://www.businessmagazin.ro/analize/comert/povestea-unei-afaceri-pornite-de-doi-colegi-de-banca-unul-dintre-ei-22127913

Lasă un răspuns