POVESTEA OMULUI CARE A RENUNŢAT LA UN LOC DE MUNCĂ FOARTE BUN ŞI CHIAR A ŞI RISCAT ŞI BANII OBŢINUŢI DIN VÂNZAREA CASEI PENTRU A MERGE PE DRUMUL DORIT. CE A REUŞIT EL SĂ FAC DUPĂ TOATE ACESTE RISCURI

Unii nu sunt făcuţi să fie angajaţi, iar un exemplu este Karl Toosbuy, care, în ciuda promovărilor obţinute la locul de muncă, a decis să rişte jobul sigur pe care îl avea, dar şi banii obţinuţi din vânzarea casei în care locuia împreună cu familia pentru a se avânta în antreprenoriat. Rezultatul? Ecco Shoes, unul dintre cele mai cunoscute branduri europene de încălţăminte.

Carl-Heinz Werner Toosbuy s-a născut pe 23 februarie 1928 în Danemarca. În tinereţe, ca pasionat de sport, antreprenorul a fost membru al unui club de atletism, reuşind chiar să înregistreze un record naţional la proba de 1.000 de metri, pentru ca mai apoi să exceleze şi la săritura în înălţime.

Peste ani, s-a angajat la Hertz Garveri & Skotøjsfabrik, o fabrică de încălţăminte, unde a descoperit dedesubturile producţiei de pantofi, învăţând în paralel seara şi în weekend pentru a-şi urma visul de a deveni designer. Ulterior a fost numit în fruntea diviziei de dezvoltare, iar la 30 de ani conducea fabrica din Copenhaga a companie, însă în ciuda acestor promovări, Toosbuy râvnea în continuare la independenţă. A decis astfel să deschidă propriul centru de producţie, şi pentru că nu reuşea să găsească parteneri şi producători în capitală, a publicat în ziar un anunţ cu un titlu scurt, dar de impact: „Who wants us?” („Cine ne doreşte?)

O serie de oameni de afaceri şi fermieri din Bredebro, o localitate aflată la 250 de kilometri distanţă, au răspuns anunţului, aşa că soţii Toosbuy au vândut casa în care locuiau, s-au mutat în Bredebro împreună cu fiica lor şi au pariat toţi banii pe noua afacere. Pe 1 aprilie 1961 Ecco îşi începea activitatea, cu o investiţie iniţială de 158.000 de coroane daneze, iar la finalul anului ajungea deja la 74 de angajaţi. Printre primele modele fabricate s-au numărat pantofii stiletto cu toc subţire. Încă de la început, în procesul de producţie au fost folosit diverse tehnologii, inclusiv roboţi, însă anumite componente au fost fabricate în Indonezia şi Thailanda, dar şi în Portugalia. În 1982, când compania ajunsese deja să vândă peste 1 milion de perechi de încălţăminte anual, a fost deschis şi primul magazin, de la care jucătorul a evoluat la peste 2.200 de unităţi răspândite la nivel internaţional.

Brandul a cucerit rapid pasionaţii de modă din Danemarca şi de peste hotare, dar şi aprecierea autorităţilor din Bredebro, care i-au oferit fondatorului titlul de cetăţean de onoare, el fiind numit totodată Cavaler de Dannebrog. Antreprenorul a murit pe 8 iunie 2004.

În prezent, compania înregistrează venituri anuale de peste 1,5 miliarde de euro la nivel de grup, iar pe plan local a înregistrat în 2021, ultimul pentru care există date publice disponibile, o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de lei.

Carte de vizită

Karl Toosbuy, fondator, Ecco Shoes

1. Şi-a început cariera în cadrul Hertz Garveri & Skotøjsfabrik, unde a fost numit şef de fabrică;

2. Pentru că visa însă la propria afacere, în 1961 a vândut casa în care locuia şi, cu banii obţinuţi, s-a mutat împreună cu familia în afara Copenhagăi şi a deschis o unitate de producţie de încălţăminte, ce a stat la baza brandului Ecco;

3. În tinereţe a fost atlet, obţinând un record national la proba de 1.000 de metri;

4. A fost căsătorit cu Birte Toosbuy şi a avut o fiică, Hanni.

SURSA:https://www.businessmagazin.ro/analize/comert/povestea-omului-care-a-renuntat-la-un-loc-de-munca-foarte-bun-si-22187124

Lasă un răspuns