FMI DESPRE COMERȚUL PRIN CANALUL SUEZ

Atacurile asupra navelor care trec prin Marea Roșie au redus circulația pe Canalul Suez, cea mai scurtă rută maritimă între Asia și Europa, prin care trece în mod normal aproximativ 15% din comerțul maritim mondial.

Fondul Monetar Internațional (FMI) a raportat că volumul comerțului care trece prin Canalul Suez a scăzut cu 50% în primele două luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În articolul publicat pe blogul FMI s-a precizat că atacurile din Marea Roșie au perturbat comerțul global.

Se precizează că comerțul mondial a fost afectat în ultimele luni de perturbările de pe două rute critice de transport maritim, fiind menționat că atacurile asupra navelor care trec prin Marea Roșie au redus circulația pe Canalul Suez, cea mai scurtă rută maritimă între Asia și Europa, prin care trece în mod normal aproximativ 15% din comerțul maritim mondial.

S-a afirmat că unele companii de transport maritim și-au direcționat navele către Capul Bunei Speranțe, ceea ce a prelungit durata livrărilor cu o medie de 10 zile sau mai mult și a afectat companiile cu stocuri limitate.

FMI a menționat că volumul comerțului prin Canalul Suez a scăzut cu 50 la sută în primele două luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce volumul comerțului prin Capul Bunei Speranțe ar fi crescut cu 74 la sută în aceeași perioadă.

S-a precizat că restricțiile impuse de autoritățile privind traficul pe Canalul Panama din cauza secetei severe au redus semnificativ tranzitul zilnic al navelor începând cu luna octombrie, această situație încetinind călătoriile în acest punct cheie prin care trece aproximativ 5% din comerțul maritim mondial.

A fost menționat că volumul comerțului prin Canalul Panama a scăzut, de asemenea, cu aproape 32% față de anul trecut.

SURSA:https://www.trt.net.tr/romana/lume/2024/03/08/fmi-despre-comertul-prin-canalul-suez-2112845?fbclid=IwAR1H4Aaq7_MNsea2vN4CzikqMk3lkgIbf59j-2W0TUFfOjMKmk6haW0A1YY

Lasă un răspuns