EXCLUSIV Mergi cu UBER? În decembrie vei avea de tras. Ce spune compania. Nimic nu mai e la fel
Serviciul UBER este văzut de multă lume, în special de tineri, ca o variantă superioară taxi-ului. În perioadele aglomerate, însă, și nu doar atunci, diferențele dintre clasicul taxi și modernul Uber tind către zero. Iar să îi transmiți cuiva nemulțumirile poate fi misiune imposibilă deși, dacă ai răbdare, poți chiar să iei banii înapoi.
De ce mergeţi cu UBER? Pentru că poate fi comandat online, vor spune unii. Adevărat, însă şi pentru taxi-uri există aplicaţii destul de rapide care permit acest lucru.
Pentru că nu sunt nevoit să ascult aberaţiile şoferului plicitisit şi prost educat al taxi-ului, vor spune alţii.
Și asta e adevărat, doar că, mai ales în ultima vreme, şansa să nimereşti un şofer de taxi care lucrează pentru UBER a crescut semnificativ. Compania nu dă cifre, dar estimările oficiale spun că între cel puţin 3 din 10 şoferi partaneri sunt taximetrişti.
Două lucruri avea UBER cu adevărat speciale, în comparaţie cu serviciul clasic de taxi: oferă certitudinea că nu eşti furat de “aparat” şi vine să te ia, iar apoi te lasă, într-un timp indicat de softul special.
Dacă în ceea ce priveşte prima parte, până acum nu s-au descoperit “maimuţe” în softul dedicat, pe partea de respectare a timpilor situaţia stă cu totul altfel.
Vine în 7 minute, care sunt 12, apoi iar 7 şi iar 12
Mihai a aşteptat nu mai puţin de 40 de minute un UBER pentru care softul indicase că ajunge în 7 minute. După 10 minute, povesteşte omul, softul îi indica 12 minute. A sunat şoferul, aşa cum recomandă, de altfel, şi UBER, iar acesta i-a spus că ajunge în maximum 15 minute. Doar că a ajuns după încă 35 de minute, timp în care aplicaţia indica ba 7 minute, ba 12.
Ajuns la destinaţie, într-un final, şoferul i-a explicat că nu depinde de el, că aplicaţia face tot şi că “oricum dă mereu nişte timpi care sunt imposibil de îndeplinit”.
Ce spun cei de la UBER? Că, în medie, un UBER ajunge să ia clientul în puţin peste 4 minute şi că sunt rare cazurile când întârzie peste timpul estimat. Totuşi, la insistenţele Capital, UBER recunoaşte că face estimările pentru un trafic normal, ceea ce, în perioada sărbătorilor, în mod evident, nu mai este cazul.
“ Odată ce solicitarea de cursă este acceptată, aplicaţia Uber estimează timpul de sosire până la pasager în funcţie de distanţă şi luând în calcul valorile obişnuite de trafic pentru acel oraş. În general, estimările de timp oferite de aplicaţie sunt corecte, însă există şi situaţii în care timpul de aşteptare poate fi mai mare. De regulă, motivul principal este traficul excepţional de aglomerat. Recomandăm pasagerilor şi şoferilor parteneri să ia legătura prin intermediul aplicaţiei (chat sau telefon) pentru a comunica eventuale întârzieri semnificative cauzate de trafic sau pentru a agrea punctul cel mai bun de preluare”, ne-au transmis reprezentanţii UBER, după ce le-am relatat întâmplarea trăită de Mihai.
Tradus din limbaj de corporaţie, aceasta înseamnă că în perioadele foarte aglomerate, în zonele foarte aglomerate, UBER-ul tău nu va ajunge la timp şi ar cam trebui să îţi iei măsuri de precauţie. Iar Decembrie este o lună foarte aglomerată, în aproape tot Bucureştiul. Dacă mai şi ninge, mai bine mergi cu metroul.
Cui te adresezi dacă ai fost “păcălit” de aplicaţie. Poţi lua banii înapoi
Dacă, totuşi, nu ai luat asemenea măsuri e bine să ştii să UBER pune la dispoziţia clienţilor metode pentru a se plânge şi chiar pentru a îşi recupera , eventual, banii plătiţi. Aceste metode sunt indirecte şi nu foarte intuitive, însă din acest punct de vedere UBER nu diferă nici faţă de companiile de taxi şi nici faţă de companiile de servicii din România, în general.
E bine să ştii, totuşi, că dacă ai anulat cursa din cauza timpului prea mare de aşteptare, UBER spune că îţi va returna taxa de anulare.
“ Orice neregulă care ţine de funcţionarea aplicaţiei, obiecte pierdute sau de calitatea şi siguranţa serviciului poate fi semnalată de pasageri direct din aplicaţie, în secţiunea Ajutor/ Help. Paşii sunt următorii: selectează meniul din partea stânga sus a aplicaţiei – Cursele mele – selectează cursa anulată – Problemă cu taxa de anulare – selectează motivul. Ne străduim să oferim pasagerilor şi şoferilor cea mai bună experienţă cu Uber, iar atunci când asta nu se întâmplă, angajamentul nostru este să rezolvăm problemele semnalate în cel mai scurt timp. “, ne transmit cei de la UBER.
Sursa: Capital