Drumul Expres Craiova – Pitești: Au fost semnate contractele pentru construcția a 57 de km pentru circa 385 de milioane de euro. Pe unde va trece viitoarea șosea
Trei contracte pentru proiectarea și construcția a 57 de drum expres, de la Craiova până după Slatina – parte din cei 120 de km ai drumului expres DX12 Craiova – Pitești. Tronsonul 1 (17,7 km) va fi executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, va fi construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.
CNAIR mai amintește că perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.
Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 – km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.
Constructorul cu care s-a semnat contractul este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA) , iar valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA.
Specificatii tehnice Tronsonul 1:
Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri
km 1+400 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest
Principalele Poduri și Pasaje:
1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova – lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest – lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia – lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui – lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 – lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa – lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 – lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 – lungime:78 m
Tronsonul 2 cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 – km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.
Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează:
– Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200)
– Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).
Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1:
Lungime: 18,5 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri
km 27+630 DJ 644 Barza Nord
km 35+685 – intersectia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest
Principalele Poduri si Pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet – lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea – lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 – lungime:135 m
4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui – lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest – lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m
Specificatii tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2:
Lungime: 21,35 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Partea carosabila: 2 x 7,00 metri
Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Spatiu median: 3,00 metri
Platforma: 22,00 metri
1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes – lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara – lungime: 40 m
3.Pod la km 44+510 peste raul Olt – lungime: 1690 m
5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov – lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata – lungime: 112 m
7. Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m
8. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m
- Dă click pe traseu pentru informații despre fiecare lot
- Traseul cu roșu reprezintă cele trei contracte semnate deja pe 3 decembrie 2018
Sursa: Hotnews