Discounterul polonez Pepco a acoperit România cu peste 200 de magazine cu preţuri mici
Compania a pătruns chiar şi în localităţile cu sub 20.000 de locuitori, unde se bate cu magazinele de tip „orice produs la 13 lei“ şi cu bazarurile locale.
Retailerul cu preţuri mici Pepco din Polonia a deschis 214 de magazine în patru ani, acoperind atât oraşele mari din ţară, cât şi urbele mici şi medii. Doar în ultimul an compania a inaugurat peste 50 de unităţi, arată calculele ZF pe baza datelor disponibile.
După numărul de magazine, polonezii sunt de departe cel mai extins jucător din modă.
Expansiunea rapidă a făcut ca afacerile companiei să se apropie de 150 de milioane de euro anul trecut, după ce s-au dublat faţă de 2016.
Pepco a intrat cu un model de business nou în România, spre deosebire de ceilalţi retaileri internaţionali prezenţi, având produse cu preţuri care pornesc de la sub 10 lei. De altfel, intrarea companiei pe piaţă a schimbat reperele de preţ după ce ani de zile C & A şi H & M au fost retailerii consideraţi a avea preţuri mici.
Polonezii care vând haine, accesorii şi produse de decoraţiuni la preţuri mici se bat cu alţi discounteri internaţionali, precum Takko sau LC Waikiki, dar şi cu magazinele de tip „orice produs la 13 lei“ sau cu bazarurile locale. Mai mult, ca urmare a expansiunii fulminante a polonezilor, pe acest segmente de piaţă a intrat în 2018 şi gigantul german Kik.
Pe piaţa locală, din cauza puterii reduse de cumpărare, o mare parte (până la o treime, potrivit ultimelor date) din achiziţiile de haine şi decoraţiuni se realizează în pieţele agroalimentare şi în bazaruri, potrivit unor date mai vechi oferite de companiile de cercetare de piaţă. Acest lucru arată încă o dată potenţialul de piaţă pentru anumiţi retaileri.
Sursa: ZF.ro