De la blog la business. O antreprenoare a transformat blogul culinar într-o afacere cu farfurii inscripţionate cu mesaje şi câştigă 350.000 de lei pe an

Oana Titică, o antreprenoare din Bucureşti, face afaceri de peste 300.000 de lei din vânzarea de farfurii pe care inscripţionează mesaje. Businessul se numeşte Chicineta şi a fost fondat în 2015.

„Cresc de la an la an. Concret, cifra de afaceri în 2017 a fost de 318.000 de lei, iar în 2016 fusese 126.000 de lei. Cifra de afaceri estimată pentru 2018 este 350.000 de lei, iar în 2019 sper să ajungem la 500.000 de lei. Va fi primul an pentru care avem planuri concrete de dezvoltare”, spune Oana Titică.

Investiţia iniţială pe care a făcut-o în Chicineta a fost de aproximativ 1.000 de euro, sumă pe care a cheltuit-o pentru primul stoc de farfurii cu mesaje.


„A fost un mix de întâmplări fericite. Mie îmi plăcea foarte mult să scriu, în special despre mâncare, şi aveam un blog culinar pe care îl chema chiar Chicineta. La un moment dat, în toamna lui 2015, în urma unei discuţii cu o prietenă artist plastic, mi-am dat seama că nu există în România farfurii cu mesaje amuzante, adevărate sau măcar mai îndrăzneţe pe care să vreau chiar şi eu să le cumpăr. S-a nimerit să fie o nişă pe care nu se mai dusese nimeni până atunci”, povesteşte Oana Titică.

La Ministerul de Finanţe, businessul este operat prin compania Chicineta SRL. Toate farfuriile inscripţionate cu mesaje costă 39 de lei, dar colecţia Chicineta cuprinde şi farfurii din porţelan, brodate sau pictate, lucrate manual de ceramişti, al căror preţ ajunge la 129 de lei.

De la început până acum, pe site-ul chicineta.com, unde se fac vânzările, s-au vândut aproximativ 6.000 de produse. Statisticile făcute de Oana Titică arată că nouă din zece comenzi vin de la femei, iar opt din zece sunt din Bucureşti.

„Vreo patru din zece comenzi pleacă în clădirile de birouri din zona Aviaţiei – Pipera. Printre clienţi, sunt multe corporaţii, mici antreprenori sau medii creative precum PR, publicitate, marketing. Vânzările variază mult de la lună la lună – există vârfuri de vânzări de Crăciun şi la lansarea fiecărei colecţii noi, iar în luni precum ianuarie sau august comenzile sunt mai rare”, spune Oana Titică.

sursa: zf.ro

Lasă un răspuns