Dacia pregăteşte noi versiuni pentru SUV-ul Duster

Producţia Automobile Dacia a urcat cu 7% în 2018 faţă de anul anterior.

SUV-ul Dacia Duster va beneficia de o extindere a gamei de motorizări în perioada următoare, pe măsură ce clienţii doresc un nou motor pe benzină de generaţie nouă, dar şi o cutie automată.

„Am început deja producţia lui Duster cu motorul 1,3 TCe cu tracţiune faţă. Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj de tip EDC va reveni, dar nu putem spune când. Atunci când s-a făcut trecerea la standardele WLTP am prioritizat şi ne-am concentrat întâi pe cutia manuală care reprezenta 85% din vânzări, după care pe restul. De asemenea, în viitor Duster va avea o versiune 4×4 cu transmisie automată, însă nu putem spune când”, a spus Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia.

Anul trecut Duster a început anul cu o gamă care includea motorul supraalimentat pe benzină 1,2 TCe 125 CP, care venea inclusiv în versiune 4×4 cât şi tracţiune faţă, dar şi cu un motor diesel 1,5 litri 110 CP alături de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj de tip EDC – disponibilă numai pe versiunea cu tracţiune faţă. În acest caz, ambele versiuni au dispărut din gamă odată cu intrarea în vigoare a măsurătorilor WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP – Procedura de Testare a Vehiculelor Uşoare Armonizată la Nivel Mondial). Pe parcursul anului 2018 întâi a fost eliminat motorul de 1,2 litri, iar în vara anului trecut a dispărut versiunea 1,5 dCi cu transmisia automată EDC.

Mai mult, pe unele pieţe europene, cum este cea a Marii Britanii, anul trecut SUV-ul Duster a fost comercializat numai cu motorul pe benzină de 1,6 litri, cu toate că piaţa britanică este una dintre cele mai exigente din lume.

Chiar şi în aceste condiţii, vânzările noului Duster au continuat să crească, principalul „motor” fiind în continuare dieselul 1,5 litri dCi cu tracţiune faţă în Vest şi 4×4 în România. La nivelul primelor 10 luni ale anului trecut, Duster a punctat o creştere de 30% la nivel european, la 152.700 de unităţi, în timp ce producţia SUV-ului în întreg anul a urcat cu 15%, la un total de 237.000 de maşini.

Producţia Automobile Dacia a urcat cu 7% în 2018 faţă de anul anterior, potrivit datelor companiei, la 335.262 de maşini. Mai mult, în condiţiile în care cea mai mare cotă din producţie a reprezentat-o Duster, de circa 70%, iar preţul mediu de piaţă estimat de ZF este de 15.000 de euro cu TVA, atunci valoarea producţiei din 2018 este de peste 5 mld. euro. De asemenea, din cele 1.400 de maşini produse zilnic la Dacia, 1.100 reprezintă SUV-ul.

Pe locul secund în topul producţiei a fost Sandero, cu 42.146 de maşini, cu 2.000 de unităţI mai mult decât în anul anterior. Tot o creştere uşoară, de circa 1.000 de maşini a punctat şI Logan, la 33.841 de maşini, în timp ce Logan MCV a scăzut de la 35.000 în 2017 la 22.354 maşini. În acest caz scăderea are loc în condiţiile în care din primul trimestru al anului 2017 Renault a demarat producţia şi în Maroc, la Tanger a breakului.

 

Sursa: zf.ro

Lasă un răspuns

Stirile momentului