CÂT CÂȘTIGĂ UN PILOT TAROM COMPARATIV CU CEI DE LA ALTE COMPANII. ȘI CU MĂRIREA DE 1.500 DE EURO RĂMÂNE ÎN COADA CLASAMENTULUI

Piloții TAROM au obținut creșterea salariilor cu 1.500 de euro, în tranșe, în urma negocierilor cu conducerea companiei, dar aceștia sunt în continuare plătiți sub piloții altor companii aeriene și sub mediile din alte țări, conform datelor obținute de Libertatea.

Astfel, un comandant TAROM câștigă în acest moment, cu tot cu sporuri și diurne, aproximativ 5.000 de euro pe lună, conform lui Marius Popescu, președintele Asociației Companiilor Aeriene Românești (ACAR).

La aceștia se vor adaugă cei 1.500 de euro obținuți în negocieri, astfel că în total, veniturile acestora vor ajunge la 6.500 de euro pe lună.

Cât câștigă un pilot TAROM comparativ cu cei de la alte companii. Și cu mărirea de 1.500 de euro rămâne în coada clasamentului

Acesta face și o comparație cu salariile piloților de la alte companii aeriene.

„La Wizz Air, același comandant ar face lunar 11.000-12.000 de euro, iar la Etihad, Emirates sau Turkish Airlines ar câștiga 15.000-16.000 de euro pe lună. În Occident, la Air France sau KLM, care fac parte din același grup, un comandant cu 30 de ani vechime poate face în lunile de vară și 30.000 de euro”, mai spune acesta.

Aproape 19.000 de euro pe lună în Olanda

Potrivit Egnatia Aviation, un comandant primește în medie:

245.000 de dolari în Olanda, echivalent cu 226.000 de euro pe an (18.800 de euro pe lună)

235.000 de dolari în Franța, adică 217.000 de euro anual (18.080 de euro pe lună)

225.000 de dolari în Irlanda, echivalent cu 207.900 de euro pe an (17.325 de euro pe lună)

203.000 de dolari în Germania, ceea ce înseamnă 187.570 de euro pe an (15.630 pe lună)

211.000 de dolari în Elveția, adică 195.000 de euro anual (16.250 de euro lunar).

Salariul mediu, o mie de euro în România

Salariul mediu în România a fost de 5.217 lei în luna martie 2024, conform Institutului Național de Statistică (INS), echivalentul a 1.048 de euro.

Astfel, salariile piloților ar fi de cel puțin 4-5 ori mai mari decât cel pe țară.

Compania nu a mai avut profit de peste 15 ani, a primit de mai multe ori ajutoare de stat și a fost în dese rânduri sub lupa Comisiei Europene și a Fondului Monetar Internațional din cauza politizării conducerii și a relațiilor de rudenie între mulți angajați.

Responsabilitate uriașă

Însă Popescu spune că salariile sunt mari în domeniul aerian, în general, deoarece responsabilitatea este mare.

Și companiile investesc la rândul lor mult în pregătirile piloților.

În plus, acesta spune că TAROM a pierdut în ultimii doi ani un număr de 40 de piloți, care au plecat în special la companii aviatice din zona Golfului Persic, datorită salariilor mai bune.

SURSA:https://www.libertatea.ro/stiri/cat-castiga-un-pilot-tarom-comparativ-cu-cei-de-la-alte-companii-aeriene-si-cu-marirea-de-1-500-de-euro-raman-in-coada-clasamentului-4951243

Lasă un răspuns