Antreprenor cu 13 farmacii din Cluj: Dacă avem oferte concrete să vindem, nu excludem discuţiile
Napofarm, un lanţ regional de 13 farmacii din Cluj, a ajuns la afaceri de 12 mil. euro (55 mil. lei) în 2018, în creştere cu peste 50% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de reprezentanţii companiei. Deşi planurile pentru 2019 urmăresc extinderea prin achiziţii, compania este dispusă să discute cu marii jucători pentru a vinde businessul, în cazul unei oferte concrete.
„Dacă există ofertă de exit, nu spunem nu la o discuţie. Oferte concrete nu am avut, au fost tatonări, toate marile lanţuri ne-au întrebat, dacă va fi o concretizare, ne gândim să discutăm“, a spus pentru ZF Richard Mihalache, farmacist, unul dintre acţionarii Napofarm.
Piaţa de retail farmaceutic din Cluj este foarte concurenţială, atât marile lanţuri de la nivel naţional, cât şi jucători regionali cu câteva zeci de farmacii îşi împart dominaţia în Cluj. În ultimii ani, strategia marilor jucători de la nivel naţional a fost de extindere prin achiziţia jucătorilor mai mici, a farmaciilor independente, create de antreprenori locali, de obicei farmacişti de profesie.