Urmează conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. Vasi Andreica, Ted’s Coffee: Am ales să ne dezvoltăm în Bucureşti prin unităţi proprii, iar în provincie prin parteneri. Din 2019 însă vom opera francize şi în Capitală

„Toate unităţile din afara Bucureştiului, cu excepţia celei din Ploieşti, sunt operate în sistem de franciză. Acestea sunt în număr de 11 dintre care trei sunt în stadiu de şantier, ur­mând a fi deschise în următoarea perioa­dă“, spune Vasi Andreica, CEO Anvas Group şi fondator al Ted’s Coffee Co. Până la fi­nalul anului sunt planificate însă şi alte inaugurări.

Lanţul de cafenele – unul dintre cei mai extinşi jucători de pe piaţa de profil – este pre­zent în oraşele mari ale ţării precum Timi­şoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Oradea sau Iaşi.

„În Bucureşti cafe­nelele sunt operate de către noi în mod direct, dar datorită cererilor de francize, şi pentru Capitală analizăm des­chiderea unor unităţi noi operate de către parteneri. Totodată, ne gândim să trecem o serie de cafenele proprii în sistem de franciză“, adaugă Vasi Andreica.

El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connec­tion, care va avea loc la Bucureşti pe 21 oc­tombrie 2019 şi care va fi organizată de Ziarul Financiar şi francize.ro.

În ceea ce priveşte Ted’s, Vasi Andreica spu­ne că nu vede diferenţe de comportament de consum între Capitală şi restul oraşelor. Cafeaua este un produs universal care aduce oamenii împreună indiferent de locul în care se află.

„Avem un model de business care se pre­tea­ză în a fi deschis în orice oraş din România în acest moment. Decizia noastră de a ne ex­tin­de în franciză nu a fost una uşoară, ape­lând la această formă de expansiune abia du­pă ce am considerat că avem un concept pe care l-am verificat în cât mai multe situaţii de piaţă posibile.“

Provocările, spune antreprenorul, sunt de diferite tipuri, începând de la alegerea spa­ţiului împreună cu francizatul într-un oraş pe care nu-l cunoşti, de exem­plu, şi până la obţi­nerea autorizaţiei de funcţionare, care dife­ră de la o autoritate locală la alta.

„Şi totuşi aceste lu­cruri n-ar trebui pri­vi­te neapă­rat ca nişte pro­vo­cări, ci mai degrabă ca aspecte normale din viaţa de zi cu zi a unui business dezvoltat prin acest model. O persoană care investeşte într-un concept pe care tu îl dezvolţi o face cu un scop clar, acela de a diminua riscurile unui start-up şi arderea anumitor etape din faza de început unde vorbim mai mult despre lucruri tehnice.“

Vasi Andreica mai spune că e necesar să exis­te chimie între proprietar şi partener dat fi­ind că va fi vorba de o relaţie de lungă durată. Cererile de franciză pentru Ted’s Coffee, adaugă el, vin de peste tot, în număr îmbucurător de mare.

„În cazul cafenelelor operate de noi direct avem diferite concepte, fiind amplasaţi atât stradal, cât şi în clădiri de birouri, centre comerciale sau la evenimente (mobile truck). În cazul partenerilor francizati implementăm aceeaşi strategie în funcţie de locaţia aleasă. Fiecare concept are particularităţile lui şi încercăm mereu să implementăm acel tip de ca­fenea care se pretează cel mai bine pentru lo­caţia respectivă.“ Spaţiile stradale îţi vali­dea­ză brandul, mai ales în zonele unde există şi alţi jucători prezenţi. În cazul mallurilor şi al clădirilor de birouri, clienţii sunt deja aco­lo, iar un business trebuie doar să-i convingă că e cel mai bun, că merită să vină în vizită, spune antreprenorul.

Reţeaua va avea la sfârşitul anului 2019 un total de 35 de cafenele dintre care 15 în fran­ciză şi 20 operate direct. Antreprenorul spu­ne că reţeaua continuă dezvoltarea prin am­be­le canale, atât prin deschiderea cafe­ne­le­lor operate direct, cât şi a celor în franciză.

„Ne dorin să deschidem şi în anul 2020 în jur de 10-12 unităţi. Prin comparaţie, în 2018 am deschis 4 cafenele – 2 proprii şi 2 în fran­ci­ză. În acest an am accelerat puţin ritmul, ast­fel că până în septembrie aveam cinci inau­gurări – 2 cafenele proprii şi trei prin par­te­neri. Până la finalul anului avem alte 7 inau­gurări planificate, dintre care trei ope­rate prin parteneri.“

Antreprenorul nu ofere alte cifre pentru viitor, dar spune că actualul context de piaţă este bun pentru a dezvolta reţeaua şi pentru a investi în dezvoltarea acesteia. De altfel, piaţa de cafenele a fost una dintre cele mai active în deschideri în ultimii ani.

„Nu ne dorim să fim cea mai extinsă reţea de cafenele. Cel mai bun indicator de business într-o reţea de cafenele este frecvenţa cu care se întorc clienţii.“

Compania care operează businessul Ted’s Coffee Co se numeşte Anvas Trading şi este deţinută de Vasi Andreica. Aceasta a obţinut în 2018 afaceri de 2,7 mil. euro faţă de 3,1 mil euro în 2017. Cifra de afaceri nu include însă şi rezultatul cafenelelor operate în franciză, ci doar taxele încasate de la parteneri. Cafenelele nu sunt însă singurul business operat pe această firmă

Conform ultimelor date ZF, Anvas Trading, prin brandul Coffee Shop Solutions, importă şi distribuie pe piaţa locală cafea, ceai, siropuri, ciocolată şi blendere exclusiv în HoReCa. Ţările din care provin produsele sunt în principal Italia, Germania, Franţa şi Irlanda. De altfel, acesta este businessul de la care a pornit Vasi Andreica în 2003.

Un deceniu mai târziu, a lansat pe piaţa locală propriul brand de cafenele, Ted’s Coffee.

sursa:     zf

Lasă un răspuns