Softul inventat de un român, care revoluţionează lumea croitoriei. „Am construit un model de inteligenţă artificială care din două poze şi câteva informaţii de la utilizator reuşeşte să extragă peste 100 de măsurători ale corpului uman cu o precizie de 5 milimetri.”

Ţi s-a întâmplat să nu nimereşti măsura potrivită pentru tine atunci când ai comandat haine online? Ai fi vrut să ai o soluţie simplă la îndemână care să îşi zică exact ce măsură să comanzi şi să scapi astfel de toate complicaţiile cu returul produsului? Un start-up local, numit Esenca, a gândit şi dezvoltat o astfel de soluţie, bazată pe un modul de inteligenţă artificială, care din două poze îţi poate identifica măsurătorile corpului cu o precize de 5 milimetri. O astfel de soluţie nu le permite clienţilor doar să îşi comande online măsurile potrivite la haine, ci extinde şi businessul croitorilor şi designerilor vestimentari în mediul online.

„Am construit un model de inteligenţă artificială care din două poze şi câteva informaţii de la utilizator reuşeşte să extragă peste 100 de măsurători ale corpului uman cu o precizie de 5 milimetri. Aceasta este precizia acceptată în croitorie şi, folosindu-ne de aceste măsurători, reuşim să le potrivim practic cu tabelele de mărime ale produselor şi să extragem de acolo recomandările de mărimi pentru utilizatori“, a explicat Mihai Petre, cofondator al Esenca, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Soluţia Esenca se integrează direct în pagina de produs a magazinului. „Deci nu trebuie să descarci nicio aplicaţie. Funcţionează pe orice telefon, pe orice browser. Tot ce trebuie să faci este să deschizi aplicaţia, iar apoi urmezi instrucţiunile asistentului virtual, din nou, făcut de noi, care îţi spune du-te mai în spate, aşază-te în felul ăsta, ridică mâinile, întoarce-te ş,a.m.d., eşti în permanenţă ghidat, faci două poze, una frontală, una laterală, după care gata –  ai practic recomandări de mărimi şi de stil pentru toate articolele de pe magazinul online.” În total, start-up-ul a dezvoltat practic trei produse, în funcţie de nevoile pe care le au clienţii, fie că sunt magazine online de fashion, designeri sau chiar producători de costume, echipamente de protecţie sau uniforme.

„Pentru magazinele «ready to wear», adică cele care vând haine pe măsurători normale – S, M, L, XL, nu este nevoie neapărat să faci poze, ci îţi poţi introduce doar înălţimea, greutatea şi poţi răspunde la câteva întrebări, iar AI-ul nostru poate să-ţi facă o recomandare. De ce? Pentru că hainele practic nu sunt atât de complexe. În schimb, pentru croitori avem nevoie de o precizie foarte mare, de aceea le cerem utilizatorilor să facă poze. Şi mai avem şi o soluţie intermediară între cea pentru croitori şi cea pentru magazine «ready to wear», şi anume pentru magazine «made to order» sau pentru haine de protecţie, uniforme ş.a.m.d.”, a punctat cofondatorul Esenca. Soluţiile Esenca sunt oferite pe model SaaS (Software as a Service), iar costul minim al unui abonament pentru soluţia de bază, numită easy body fit, este de 60 dolari pe lună şi le oferă magazinelor online posibilitatea ca 200 dintre clienţii lor să folosească soluţia. În funcţie de complexitatea aleasă, costul unei soluţii Esenca poate ajunge şi la câteva mii de dolari.

Lansate anul trecut, soluţiile Esenca sunt folosite în prezent de 25 de clienţi care comercializează produse online prin intermediul platformei de e-commerce Shopify în principal pe pieţele din Europa de Vest şi SUA, plus o serie de alţi clienţi din Orientul Mijlociu şi Asia de Sud-Est. „În 2020 eram în discuţii cu un client din România pentru un «proof of concept». Între timp, am şi lansat şi integrat soluţia pe platforma acestuia şi am atras mai mulţi clienţi din Europa de Vest – Austria, Franţa, etc. Totodată, am reuşit să lansăm produsele noastre pe Shopify, o platformă pentru magazine online, şi de acolo am reuşit să atragem peste 25 de clienţi. Deci în momentul acesta avem peste 25 de clienţi care au instalat aplicaţia şi o utilizează prin intermediul Shopify, însă în total sunt mai mulţi clienţi pentru că, deşi ne-am axat pe Europa de Vest şi Statele Unite ale Americii prin această platformă de e-commerce,  noi am fost contactaţi de mai mulţi clienţi şi din alte ţări, adică din Orientul Mijlociu, din Asia de Sud-Est, India, şi avem clienţi şi din acele zone – nu numai magazine online, ci şi croitori şi agenţii digitale pentru care am făcut practic «white labeling», adică ei vând mai departe produsul nostru“, a spus Mihai Petre. El a adăugat că echipa Esenca lucrează acum la un nou produs – o soluţie pentru o cabină virtuală de probă care va ajuta cumpărătorii să „probeze online” articolele vestimentare pe care doresc să le achiziţioneze.

„Am reuşit să scoatem pe piaţă prima versiune de «virtual try on», care chiar funcţionează şi pe care am testat-o recent la o conferinţă de profil unde am prezentat-o în faţa competitorilor. Soluţia se referă la construirea unui model 3D al utilizatorului din măsurătorile pe care le obţinem, iar după putem pune haine pe acest model astfel încât utilizatorul să vadă efectiv cum arăta hainele respective pe el – diferite dimensiuni, diferite materiale, ş.a.m.d., şi să poată lua cea mai informată alegere atunci când cumpără”, a subliniat el.

Start-up-ul local se află în prezent în discuţii pentru atragerea unei finanţări de la un partener strategic din afara României care să ajute echipa să îşi promoveze produsele cât mai bine pentru a atrage cât mai mulţi clienţi. Până în prezent, start-up-ul a atras o investiţie de 50.000 euro de la Simple Capital, vehiculul de investiţii care gestionează toate finanţările acordate de Andrei Pitiş, una dintre cele mai cunsocute persoane din industria IT din România.

Start-up Pitch”

Invitat: Iulia Caizer, cofondator şi COO, Quicklegal

Ce face? Lucrează la dezvoltarea unui marketplace pentru servicii juridice care îşi propune să pună în legătură avocaţii cu potenţialii clienţi folosindu-se de tehnologie. „Acum suntem în primele discuţii de atragere a investitorilor, acum este deschisă prima noastră rundă de finanţare. Am luat legătura cu mai mulţi investitori, suntem în discuţii cu ei, încă nu am încheiat nimic concret, dar avem deja câteva propuneri, ceea ce din nou ne încurajează că facem ce trebuie, că suntem pe drumul cel bun. În acelaşi timp suntem în faza finală cu obţinerea a două granturi europene, sperăm că şansele sunt destul de mari să le primim, ceea ce ne va da cumva un boost al proiectului, să-l putem lansa aşa cum ne dorim începând cu anul 2023.“

„Start-up Update”

1. Invitat: Dragoş Badea, cofondator şi CEO al Yarooms ‒ soluţii software de tip SaaS pentru managementul spaţiilor de lucru şi activităţii la birou.

Ce e nou? Compania a ajuns în prezent la venituri anuale recurente de două milioane de euro, dublu faţă de 2021, iar pentru 2023 ţinteşte triplarea acestora, în condiţiile în care echipa va investi circa 65% din finanţarea de 2 două milioane de euro obţinută recent pentru promovare şi vânzări. Yarooms are în prezent un portofoliu de peste 150 de clienţi, majoritatea din America de Nord. Printre clienţii săi se numără National Health Service – sistemul naţional de sănătate din Marea Britanie, universităţi mari ‒ Columbia University, Stanford University şi Melbourne University din Australia, şi giganţi precum Bayer şi GlaxoSmithKline.

„Creştem cu o rată de sută la sută pe an. Aceasta este poziţia în care am ajuns din perspectivă comercială care este una bună pentru ultimii doi ani, dar care va fi îmbunătăţită semnificativ de investiţia recent primită. Practic, tocmai de asta am ridicat această investiţie ca să accelerăm vânzările fiindcă 65% din investiţie va merge în direcţia asta.“

2. Invitat: Ciprian Cazacu, cofondator şi CEO al easySales ‒ platformă SaaS pentru automatizarea şi centralizarea activităţilor de e-commerce

Ce e nou? Start-up-ul local estimează că va ajunge la finalul acestui an la venituri recurente anuale de circa 700.000 euro, în condiţiile în care echipa se concentrează acum mai mult pe clienţi de dimensiune medie, adică magazine online cu cifră de afaceri de un milion de euro care au între 2.000 şi 4.000 de comenzi pe zi, dar şi pe clienţi mari de tip enterprise care au cerinţe speciale de personalizare a soluţiei în funcţie de nevoile lor. În prezent, start-up-ul are un portofoliu de peste 600 de clienţi, din care 80% sunt din România, iar restul din Bulgaria şi Ungaria ‒ primele pieţe externe pe care s-a extins easySales. Următoarea piaţă vizată pentru extindere este cea din SUA. „Pregătim deja produsul nostru pentru piaţa din SUA pentru că pe 3-4 mai anul viitor o să participăm la conferinţa White Label din Las Vegas, unde o să avem un stand şi o prezentare şi o să lansăm produsul nostru pe piaţa de acolo. Şi totodată sperăm să avem şi primii comercianţi care vor testa platforma noastră.“

3. Invitat: Mihai Petre, cofondator al Esenca ‒ soluţii software ce permit măsurarea precisă a corpului clienţilor în vederea recomandării măsurii optime la îmbrăcăminte în mediul online.

Sursa:https://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/softul-inventat-roman-revolutioneaza-lumea-croitoriei-construit-21337133

 

Lasă un răspuns