Revolut a ajuns la 90.000 de utilizatori, în ţara noastră

(Interviu cu Irina Nicoleta Scarlat, Country Manager Revolut România)

De puţin peste jumătate de an prezent în ţara noastră, fintech-ul Revolut a ajuns la 90.000 de utilizatori, pe piaţa autohtonă, obiectivul companiei fiind să atingă cifra de 100.000 de utilizatori până la finalul anului în curs, după cum ne-a spus Irina Nicoleta Scarlat, Country Manager Revolut România. Conform domniei sale, volumul total al tranzacţiilor efectuate în ţara noastră a depăşit 275 de milioane de euro, în luna octombrie.
Revolut a fost înfiinţat în iulie 2015, utilizatorii săi putând să-şi facă un cont curent în 60 de secunde şi să-şi cheltuiască banii în străinătate, în peste 150 de monede.
Compania a anunţat, recent, lansarea pe piaţa de la noi a unui card din metal care va returna clienţilor până la 1% din banii cheltuiţi, în monede tradiţionale sau criptomonede. Utilizatorii vor putea retrage gratuit până la 2400 lei de la orice bancomat din lume şi vor beneficia de un serviciu dedicat de concierge pentru a rezerva orice, de la zboruri, la bilete pentru festivaluri, transmite comunicatul.
Printre beneficiile de care se vor bucura clienţii Revolut Metal se numără: schimb valutar nelimitat la cursul de schimb interbancar, transferuri internaţionale gratuite, suport cu prioritate 24/7 şi asigurare medicală de călătorie care include servicii de sănătate, dentare, precum şi întârzieri ale zborurilor sau pierderea bagajelor.


Reporter: Cum a fost primit fintech-ul Revolut în ţara noastră?
Irina Nicoleta Scarlat: Primirea călduroasă de care ne-am bucurat încă de la început ne confirmă faptul că era nevoie de un produs ca Revolut în România. Românii s-au săturat să plătească taxe şi comisioane bancare nejustificate, să piardă bani ori de câte ori călătoresc în străinătate din cauza marjelor aplicate la cursul de schimb valutar, să facă drumuri la bancă ori de câte ori au nevoie de ceva.
Reporter: Raportându-vă la evoluţia Revolut în prima jumătate de an în România, cum aţi caracteriza consumatorul de astfel de servicii?
Irina Nicoleta Scarlat: Vârsta medie a utilizatorilor Revolut din România este de 34 de ani, cu o distribuţie aproximativ egală între femei şi bărbaţi, posesor de smartphone, cu venituri medii sau ridicate, familiar cu tehnologia („tech-savvy”), care călătoreşte frecvent în interes personal sau de business.
Românii folosesc Revolut în principal pentru cumpărături online şi plăţi cu cardul în siguranţă, 69,27% dintre tranzacţii fiind reprezentate de plăţile cu cardul, online şi offline. Transferurile bancare reprezintă 15,24% din totalul tranzacţiilor, în timp ce 9,23% sunt schimburi valutare la cursul de schimb interbancar oferit de Revolut. Doar 6,27% din numărul total de tranzacţii sunt retrageri de numerar, arătând faptul că România face paşi importanţi către a deveni o societate fără numerar.
Principalii comercianţi la care românii aleg să plătească cu cardul Revolut sunt Carrefour, Auchan, Taxify, Ali Express, McDonald’s, InMedio şi Digi România, ceea ce demonstrează faptul că Revolut devine contul principal pentru un număr din ce în ce mai mare de utilizatori, care folosesc cardul Revolut pentru a plăti cumpărăturile, cheltuielile de zi cu zi şi facturile.
Utilizatorii Revolut din România folosesc activ şi puşculiţele digitale Vault, opţiunea de economisire care rotunjeşte fiecare plată şi economiseşte diferenţa. Românii au deschis peste 15.000 de puşculiţe Vault până acum şi au economisit, astfel, mai bine de 3 milioane de lei, folosind o combinaţie de economisire a mărunţişului şi plăţi recurente pentru a strânge bani pentru evenimentele importante, vacanţe sau investiţii în imobiliare şi criptomonede.
Reporter: Cum consideraţi că se educă românii în acest segment?
Irina Nicoleta Scarlat: România este încă în urmă în ceea ce priveşte educaţia financiară, prin comparaţie cu ţările din Vest, şi doar 15% din comenzile online sunt plătite în prezent cu cardul. În toată Europa de Est, vedem o reticenţă a oamenilor în utilizarea cardurilor şi a aplicaţiilor financiare, iar această lipsă de încredere poate fi adresată doar prin educaţie financiară.
În mare parte, românii se informează online, unde au acces la resurse. Un factor important de influenţă este, însă, comunitatea din care fac parte: părerile şi recomandările oamenilor din jur sunt de multe ori mai valoroase decât informaţiile din online, care sunt tratate cu scepticism. Din acest motiv, comunitatea este vectorul principal de creştere al Revolut – ne concentrăm pe a dezvolta un produs excelent care răspunde unor nevoi reale, iar utilizatorii mulţumiţi îl vor recomanda mai departe.
Reporter: Având în vedere evoluţia rapidă a digitalizării, cât de repede credeţi că vor apărea noi astfel de fintech-uri la noi în ţară?
Irina Nicoleta Scarlat: Cred că în curând o parte dintre companiile fintech europene/globale îşi vor lansa produsele şi pe piaţa din România. Revolut a văzut potenţialul uriaş de creştere din ţară şi din regiune, aşa că am decis să oferim utilizatorilor posibilitatea de a avea conturi curente în monedele locale, iar faptul că suntem primii jucători de pe piaţă vine cu avantaje, dar şi cu provocări specifice.
Reporter: Cum au primit băncile acest produs, în ţara noastră şi în afara ei?
Irina Nicoleta Scarlat: Cred că atitudinea în sistemul bancar variază foarte mult. Băncile care înţeleg impactul digitalizării asupra serviciilor financiare urmăresc Revolut şi îl folosesc ca model pentru simplificarea şi digitalizarea serviciilor oferite clienţilor. În acelaşi timp, există şi bănci care preferă să minimizeze impactul Revolut în special, şi al fintech-urilor în general, asupra pieţei, o atitudine regretabilă având în vedere faptul că adaptarea este necesară pentru a putea supravieţui în noile condiţii ale pieţei.
Reporter: Care sunt avantajele utilizării acestui serviciu – cu cât se reduc costurile aferente tranzacţiilor bancare, cu cât scade timpul de efectuare a acestora, dacă presupune comisioane, ce fel de comisioane şi în ce cuantum…
Irina Nicoleta Scarlat: Revolut este o alternativă bancară digitală care ajută utilizatorii să îşi controleze mai bine resursele financiare, singura aplicaţie potrivită pentru stilul nostru de viaţă global. Cu Revolut îţi deschizi un cont curent în 60 de secunde, direct din aplicaţie, cheltui bani în 150+ monede folosind un Card Contactless Visa sau Mastercard la cursul de schimb valutar interbancar, transferi bani gratuit în orice cont din lume, retragi bani de la orice bancomat fără comisioane şi îţi monitorizezi uşor cheltuielile. La asta se adaugă faptul că poţi tranzacţiona criptomonede direct din aplicaţie, printr-o simplă apăsare de buton, şi că, în curând, vei putea investi în companii listate la bursele din Marea Britanie şi Statele Unite. Revolut este, practic, aplicaţia în care utilizatorii îşi pot gestiona întreaga viaţă financiară.
Nu în ultimul rând, Revolut îi ajută pe utilizatori să economisească bani, le oferă vizibilitate asupra cheltuielilor şi siguranţă fără precedent prin tehnologia de ultimă generaţie pe care o are la bază serviciul. Iar partea cea mai frumoasă este că totul este foarte simplu.
Reporter: Care este scopul cel mai frecvent al utilizării Revolut în România?
Irina Nicoleta Scarlat: Ne bucurăm să vedem faptul că un număr din ce în ce mai mare de utilizatori aleg să folosească Revolut pentru cheltuielile lor de zi cu zi. De cele mai multe ori, persoanele îşi fac un cont Revolut atunci când trebuie să călătorească. Îl folosesc iniţial pe durata călătoriei şi sunt impresionaţi de simplitatea produsului şi de economiile făcute din diferenţele de curs de schimb valutar. Atunci când revin în ţară, Revolut devine treptat cardul lor pentru nevoile de zi cu zi şi îl folosesc pentru cumpărăturile uzuale.
Reporter: Care sunt paşii pe care trebuie să îi facă un utilizator ca să folosească acest serviciu?
Irina Nicoleta Scarlat: Durează câteva minute ca să începi să foloseşti Revolut: descarci aplicaţia din App Store/Google Play, îţi creeazi un cont în câteva secunde, îţi verifici identitatea încărcând în aplicaţie o poză faţă-verso a actului de identitate şi un selfie şi poţi începe să foloseşti serviciul. Contul se alimentează simplu, printr-o apăsare de buton, direct de pe un card bancar, iar cardul poate fi comandat direct din aplicaţie. Până la sosirea cardului fizic, utilizatorii pot comanda un card virtual care poate fi folosit pentru cumpărături online.
Reporter: Câţi utilizatori Revolut sunt la noi în ţară?
Irina Nicoleta Scarlat: Ne bucurăm să anunţăm faptul că am ajuns recent la 90.000 de utilizatori în România şi ne apropiem de obiectivul ambiţios de a ajunge de 100.000 de utilizatori până la finalul anului (suntem convinşi că îl vom depăşi).
Reporter: Care este valoarea totală a tranzacţiilor efectuate în România?
Irina Nicoleta Scarlat: Volumul total al tranzacţiilor efectuate în România a depăşit 275 de milioane de Euro, în luna octombrie.
Reporter: În câte alte ţări este utilizat fintech-ul?
Irina Nicoleta Scarlat: Serviciul este disponibil în toate ţările din Spaţiul Economic European. România ocupă în prezent locul al şaptelea în topul ţărilor cu cei mai mulţi utilizatori, după Marea Britanie, Franţa, Polonia, Irlanda, Spania şi Lituania.
Reporter: Vă mulţumesc!

A consemnat Emilia Olescu  

Irina Scarlat are peste zece ani de experienţă în domeniu, şapte dintre ei în tehnologie, marketing şi managementul proiectelor şi al echipelor.
Domnia sa conduce operaţiunile Revolut în ţara noastră.
Înainte de a se alătura echipei Revolut, a condus serviciul de marketing de la
Uber România, a definit strategia la nivel local şi s-a implicat activ în diferite iniţiative strategice la nivel regional.

____________________________

*  Revolut, pe plan european
Revolut, cu sediul în Londra, are peste 2.500.000 de utilizatori în Europa şi a procesat până în prezent peste 150 de milioane de tranzacţii, în valoare totală de mai bine de 22 miliarde de dolari. Revolut a obţinut finanţări în valoare totală de 336 milioane de dolari de la investitori cunoscuţi, precum Index Ventures, Balderton Capital, Ribbit Capital sau DST Global.
Veniturile Revolut au crescut de 5 ori, anul trecut, de la 2,4 milioane de lire sterline la 12,8 milioane GBP, volumul lunar al tranzacţiilor crescând de la 200 de milioane de dolari la 1,5 miliarde dolari, arată un comunicat al companiei. Acesta subliniază că numărul utilizatorilor s-a triplat, de la 450.000 la 1,3 milioane.
Compania a înregistrat o pierdere totală de 14,8 milioane de lire în 2017, în timp ce şi-a dublat echipa la peste 400 de angajaţi, a lucrat activ la extinderea pe 10 pieţe internaţionale, a aplicat pentru o licenţă europeană de bancă şi a început să lucreze la dezvoltarea unei platforme de investiţii fără comisioane, mai arată comunicatul citat.
Nik Storonsky, Fondator & CEO Revolut, a declarat, recent: „Am lansat toate produsele noastre generatoare de venituri de-a lungul anului 2017: conturile Premium în aprilie, conturile de business în iunie şi tranzacţionarea de criptomonede în decembrie. Faptul că am reuşit să creştem veniturile de 5 ori şi să triplăm numărul utilizatorilor în 2017 reprezintă o confirmare a rezultatelor acestor iniţiative”.
Ritmul de creştere nu a încetinit în 2018, subliniază reprezentantul Revolut, care se aşteaptă la un an cu rezultate mai bune decât cele de anul trecut. Revolut se apropie de 3 milioane de utilizatori în Europa, deschide 7.000 de noi conturi în fiecare zi, procesează 3 miliarde de dolari lunar şi are peste 500 de angajaţi în întreaga lume.

Sursa: Bursa.ro

Lasă un răspuns