Magazinul din Bucureşti, situat foarte aproape de Piaţa Universităţii, pe strada Biserica Enei, va avea toată gama de produse româneşti atestate tradiţional, de la vin până la sarmale. După deschiderea acestui magazin, vor urma altele în Slatina, Craiova, Piteşti, Alexandria, Timişoara, iar până la finele anului vor fi astfel de magazine cu produse tradiţionale provenite de la micii producători în fiecare reşedinţă de judeţ”, a declarat ministrul Agriulturii Petre Daea, care participă la deschidere.
El a precizat că primul magazin deschis prin intermediul Casei de Comerţ Agroalimentar „Unirea” – „Brânzăria” de la Sibiu – „merge extraordinar de bine”, la numai o săptămână de la inaugurare.
„Acum producătorii vând într-o zi de şase ori mai mult decât vindeau într-o zi de duminică în piaţă”, a precizat Daea, potrivit Agerpres.
Casa de Comerţ Agroalimentar „Unirea” şi-a propus să înfiinţeze la nivel naţional o reţea de 60 de magazine cu produse tradiţionale provenite de la micii producători români. Adrian Izvoranu, preşedintele Casei, declara la finele lunii iulie că produsele care se vor regăsi în aceste magazine vor fi atât produse proaspete, cât şi conservate.
„Este nevoie de aceste magazine pentru a face legătura între brazdă şi farfurie. Ce recoltează producătorul acela mic, cu 2.000 de metri pătraţi în curte, diseară să fie deja pe tarabe. Aceea este marfa bună, proaspătă, gustoasă şi românească, care valorifică munca micilor producători”, afirma, atunci, Izvoranu.
Casa de Comerţ pune la dispoziţia micilor producători centre de colectare a produselor, inclusiv unele mobile, dar şi o reţea de distribuţie. Izvoranu preciza că adaosul practicat de Casa de Comerţ va fi de maximum 30% peste preţul de achiziţie de producători. În aceste condiţii, agricultorii vor primi „un preţ corect” pentru munca depusă, iar consumatorii „un preţ convenabil”, preciza şeful Casa de comerţ Agroalimentar „Unirea”.

sursa:    incont.stirileprotv