Pagina web sau un fanpage pe FB? Ce este mai convenabil pentru o afacere?

Popularitatea social media nu slăbește. Într-o asemenea măsură, încât astăzi este dificil să ne imaginăm o lume virtuală fără Facebook sau Instagram. Acest lucru înseamnă oare că,cartea-de vizită online a firmei dvs. trebuie să se bazeze doar pe un profil de Facebook? Nu neapărat…

Construirea consecventă și conștientă a imaginii firmei pe Internet este un pas important în dezvoltarea oricărei afaceri. De aceea este atât de important să alegeți locurile potrivite în reţea unde utilizatorii de internet întâlnesc mărci. În primul rând, merită să vă uitați la Facebook și la un site web.

Independență

Reflecţii asupra introducerii prezenței companiei pe web ar trebui să înceapă cu gândul la … independență. Atunci când alegeți Facebook ca loc de desfășurare a activității, ar trebui să acceptați faptul că fanpage-urile firmei se va baza în totalitate pe infrastructura gigantului american. Acest lucru înseamnă, la rândul său că, în caz de probleme (eventuale), profilul de afaceri va fi la mila site-ului Facebook, iar influența proprietarului asupra site-ului său va fi limitată. Au existat situații când profilurile mărcilor au fost temporar blocate din diferite motive. Acest lucru a determinat direct pierderi financiare și de imagine.

Într-o altă situație, proprietarii de pagini web. Ei decid cu privire la tot ceea ce se întâmplă pe un anumit serviciu și au influență asupra unui număr mult mai mare de aspecte decât utilizatorii de fanpage. Pentru a ilustra aceste două situații diferite, merită folosită o metaforă – pagina web este ca un apartament propriu, iar profilul pe socialmedia este ca o cameră închiriată. Poate fi frumos și confortabil în ambele locuri, dar este mai sigur să „ai” decât să „închiriezi”. Spațiul propriu pe server și domeniul original garantează independența pe Internet.

Poziționare

Sub termenul  misterios „poziționare” se ascunde pur și simplu locul de site web în rezultatele motorului de căutare pe internet. Să ne imaginăm o situație în care avem un salon de coafură în București. Cu o poziționare potrivită, un client potențial, după ce a introdus expresia „coafor bun bucurești” în Google, va vedea pagina salonului nostru într-una dintre primele poziții. Prin rularea numai a unui profil Facebook, oferta firmei va ajunge în principal la membrii site-ului web și totuși nu fiecare utilizator de internet este utilizator activ al socialmedia. În plus, datorită algoritmilor Facebook, actualitățile publicate vor fi afișate numai unei grupe mici de observatori,chiar dacă fanpage va avea un număr mare de așa-numite like-uri.

– Poziția înaltă pagini  firmei în Google reprezintă garanția ajungerii eficiente la viitori clienți –spune Kacper Skoczylas, manager de marketing la home.pl care a introdus pe piața românească marca IONOS. – În era smartphone-urilor și a Internetului omniprezent, nu este nimic mai simplu decât să iei telefonul, să introduci fraza pe care o cauți și să verifici ofertele. Dacă în acest proces utilizatorul vine pe pagină noastră wweb , avem șansa să-l convingem să vină la firmă și să-l invităm să folosească serviciile firmei. Cei absenți de pe Internet nu au o astfel de posibilitate.

Moda trece?

Facebook este, fără îndoială, un proiect uriaș ai cărui creatori au redefinit posibilitățile rețelei globale creând un loc pentru întâlniri virtuale ale oamenilor și brandurilor din întreaga lume. Cu toate acestea, nu este dificil să observăm că lumea social media este guvernată de tendințe care agită periodic piața aparent stabilizată.

Oare acest lucru înseamnă că, după ceva timp, Facebook poate deveni passé și prezența mărcii în structurile sale nu va aduce rezultatele dorite? Acest lucru pare puțin probabil, dar nu imposibil.

Investind într-un singur loc în realitatea virtuală riscăm mult. Merită să ne gândim la suplimentarea profilurilor de social media cu paginile web tradiționale care vor fi întotdeauna un refugiu sigur într-o e-lume în schimbare. Cu atât mai mult cu cât astăzi domeniile, serverele și asistența tehnică profesională sunt disponibile pentru toată lumea, nu doar pentru profesioniștii IT. Este de ajuns să cumpărați așa-zisul kit pentru start de la unul dintre furnizorii de găzduire web renumit pentru a porni propriul site web. Pentru început, tot ce aveți nevoie este un domeniu (de exemplu, cu extensia .ro), găzduire web, un certificat SSL și un creator de paginile web. În plus, câteva ore de muncă, o configurare corectă (cu care vă pot ajuta specialiștii) și … site-ul este gata!

Personalizare

O limitare serioasă a profilurilor în social media este structura acestora, identică pentru toată lumea. Există relativ puține elemente diferite cu care marca poate ieși în evidență. Fotografiile de profil și de fundal nu sunt suficiente pentru a capta atenția potențialilor clienți.

Situația este complet diferită în ceea ce privește paginile web. Acolo limita este imaginația proprietarului (și, desigur, posibilitățile tehnice care sunt mult mai largi decât în social media). Folosind creatori de pagini web, utilizatorii de Internet pot construi serviciul web conform propriilor idei. Numai de ei depinde unde va fi amplasat logo-ul, unde se va afla fila „Contact” și ce culori și grafică vor permite deosebirea lorde concurență.

Credibilitate

Unul dintre cele mai valoroase atuuri ale mărcii este credibilitatea sa, mai ales în perioade în care se aude des despre fraude și vânzători necinstiți. Cercetările confirmă faptul că o pagină web bine proiectată conferă credibilitate bunurilor și serviciilor vândute pe acesta. Ba mai mult, le crește și valoarea.

Studiul „A Major Purchase Shopper Study” realizat de GE Capital Retail Bank a arătat că 81% dintre cumpărători efectuează verificările online înainte de a efectua tranzacția, iar 60% dintre persoane vizitează pagină web vânzătorului pentru a afla detalii despre produs. Acesta este un alt avantaj major al pagini web.

Combinarea ambelor soluții cu siguranță nu strică

Din fericire, niciun întreprinzător nu trebuie să aleagă între propria pagină web și profilul firmei pe Facebook sau Instagram. În zilele noastre, puteți (și chiar merită!) să fiți în toate aceste locuri în același timp și … să le combinați cu pricepere, de exemplu prin simpla opțiune de a plasa un chat Messenger pe pagină.

Un site web profesionist, cu conținut unic, fotografii atractive și o ofertă clară și încurajatoare, combinat cu profiluri de social media poate fi un punct de reper în obținerea succesului în lumea virtuală.

SURSA:  https://www.newmoney.ro/pagina-web-sau-un-fanpage-pe-fb-ce-este-mai-convenabil-pentru-o-afacere/

Lasă un răspuns