Și cumva aici și e miza Meet Locals, acel factor care diferențiază aplicația de altele care oferă experiența turiștilor: găsirea furnizorilor din țară la care publicul general nu are acces și susținerea lor.

Ca mecanism, furnizorii de experiențe contactează echipa Meet Locals sau echipa caută acești furnizori, apoi listează oferta propusă de furnizor. Revânzătorii au acces la întreaga oferta pe care o pot rezerva ei direct pentru turiști (agenți de turism sau recepționeri). Listarea este gratuită, modelul de business fiind pe bază de comision: ”noi solicităm furnizorilor un comision de 18-25%, și cedăm 10% comison revânzătorilor, astfel, toți cei implicați în proces câștigă”.

În prezent, Meet Locals e activă, are momentan 170 de experiențe disponibile, Elena spunându-ne că speră să ajungă la cel puțin 300 de experiențe până la finalul anului și 100 de parteneri, acei revânzători care pot amplifica oferta din platformă. Continuă să caute noi experiențe în toată țara, să încheie contracte cu distribuitori locali, dar și să încheie parteneriate cu asociații, organizații din turism, planul Elenei e să fie cât mai prezenți cu Meet Locals în federația industriei hoteliere și în asociațiile domeniului.

Ideea a primit undă verde și în ecosistemul startup-urilor

În procesul de dezvoltare a ajutat-o și experiența de la Commons Accel Demo Day 6: ”am interacționat cu investitori, cu fonduri de investiții, am văzut ce caută la un startup, am interacționat cu colegi, ne-am deschis orizonturile, am creat legături, am învățat cum să facem un pitch, cum să ne poziționăm corect pe piață, am cunoscut o grămadă de mentori.”

Elena spune că experiența unui accelerator precum Commons e foarte utilă pentru că acesta e spațiul perfect unde îți poți valida ideea, poți vedea ce e greșit la ideea ta, dar poți descoperi și lucruri la care nu te gândisei până atunci: ”mereu îți pui întrebări ca un startup, iar eu am avut plăcerea să constat că ideea și proiectul sunt interesante, dar să fiu atentă la furnizori, care trebuie contractați cu grijă, pentru că noi răspundem pentru calitatea serviciilor, acesta este sfatul unui investitor. Am mai aflat că potențial este, piață este, dar ne trebuie tracțiune ca să atragem investiții, ne trebuie rezervări”, ne povestește Elena.

Durerile facerii

În prezent, finanțarea inițială nu le permite schimbarea asociaților firmei. Elena a început discuțiile cu posibili investitori pentru viitor și nu exclude nici listarea pe o platformă de crowdfunding. ”Acum avem nevoie nu doar de atragere de capital, un startup de succes este un mix între viziunea fondatorului, motivația echipei, potențialul pieței și ce-și doresc clienții”.

Elena mai adaugă că Meet Locals trebuie să treacă prin ”durerile facerii”, așa cum bine le-a descris un mentor cu care a stat de vorbă, și să găsească acea perseverență, răbdare și curaj care să ducă platforma la următorul nivel.

”Am încredere că proiectul acesta poate fi ceva wow pentru turismul românesc. La inceputul carierei mele în hotel, acum vreo 20 de ani, iarna era pustiu în Mamaia. La Hotel Yaki, la care lucram atunci, noi am făcut pionierat și am ținut hotelul deschis tot sezonul, apoi încet încet am observat trafic, mașini, oameni și toamna și iarna”. Lecția cu care rămânem la final de discuție cu fondatoarea Meet Locals este că trebuie doar să pui la dispoziție oamenilor variante prin care să se bucure de timpul lor liber și, cel mai probabil, o vor face.

Sursa:https://start-up.ro/meet-locals-startup-romanesc-care-aduce-experientele-ciobanilor-dintr-un-click/?utm_source=www.wall-street.ro&utm_medium=link&utm_campaign=Latest%20News%20Insert