Lider de piaţă, la vânătoare de talente

Cu o prezenţă de trei decenii în România, Ubisoft a ajuns să deţină în prezent peste o treime din forţa de muncă a industriei locale de gaming, potrivit reprezentanţilor businessului. „Vânătoarea” de personal nu se opreşte însă la cei aproape 2.000 de angajaţi din prezent, activi în două sedii noi, dotate cu cele mai moderne facilităţi, ci continuă, vizând atât atragerea de talente din plan local, cât şi repatrierea celor plecaţi peste graniţe. Domeniile şi nivelurile de experienţă vizate sunt variate, de la control al calităţii (testare) la artă, level design sau programare, toate poziţiile deschise fiind publicate pe pagina de cariere a companiei.

„Suntem de 30 de ani pe piaţa locală şi codezvoltăm, alături de alte studiouri Ubisoft, numeroase jocuri şi francize internaţionale. Creăm pe plan local o mare parte din conţinutul Division 2 şi suntem implicaţi în dezvoltarea jocului Star Wars, în colaborare cu studioul Massive Entertaiment. Avem şi proiecte neanunţate, momentan confidenţiale, despre care vom vorbi ulterior”, susţine Cristian Pană, Managing Director, Ubisoft România şi Serbia.

Conform datelor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în anul 2021 compania a ajuns la o cifră de afaceri de 343,4 mil. lei, în creştere cu 14% faţă de anul precedent, fiind, potrivit reprezentanţilor businessului, lider de piaţă în industria locală de gaming. Din strategia care a contribuit la consolidarea acestei poziţii, executivul spune că nu au lipsit atragerea proiectelor importante la nivel de grup în plan local, atragerea constantă de talente, cât şi deschiderea către mai multe/diferite părţi de business – producţia de jocuri video, dar şi testarea lor, şi nu în ultimul rând, suportul IT necesar pentru lansarea acestor proiecte.

Potrivit lui, principalele provocări pe care compania le întâmpină nu sunt cu mult diferite faţă de cele din industria de IT – pandemia sau fenomenul Great Resignation, de pildă. „Cea mai mare provocare este că, aflându-ne în sectorul de entertainment, este mult mai greu să găsim talentele necesare pentru crearea produselor care necesită şi skilluri tehnice şi în special, artistice.”

Pe lista de obiective ale businessului se află aşadar creşterea expertizei echipelor locale prin participarea la cele mai importante proiecte/IP-uri ale grupului, descoperirea altor talente pe plan local, precum şi repatrierea talentelor din diaspora. „Una dintre ambiţiile noastre este să punem România pe harta industriei de gaming. Iar din punct de vedere tehnologii, focusul nostru est pe proprietary engines (SnowDrop, Anvil) care sunt în continuă dezvoltare şi inovaţie (aici putem menţiona Scalar).”

Din echipa locală a Ubisoft fac parte aproape 2.000 de angajaţi, prezenţi în cele două studiouri, din Bucureşti şi Craiova. „Pe termen scurt, dar şi mediu, ne dorim să creştem pe toate liniile de business – departamentele Quality Control, Producţie, IT. Tocmai din acest motiv recrutăm intens atât în Bucureşti, cât şi în Craiova, roluri diverse, de la video game testeri până la artişti, game designeri şi automation developers”, anunţă Cristian Pană. În momentul de faţă, adaugă el, Ubisoft România deţine mai mult de o treime din forţa de muncă din industria de gaming locală.

Executivul spune că cele mai apreciate calităţi, pe care compania le caută activ la noii candidaţi, sunt în linie cu valorile Ubisoft – ambiţie, curaj, respect, responsabilitate. „Factorul care ne diferenţiază în piaţă este pasiunea pentru zona de gaming. Creăm entertainment prin jocuri video, deci interesul şi pasiunea sunt calităţi esenţiale în identificarea noilor colegi.”

Recent, jucătorul a ales să se mute într-un sediu nou din Capitală, care se întinde pe o suprafaţă de 23.000 de metri pătraţi, care deserveşte cei 1.800 de angajaţi din Bucureşti, fiind „un spaţiu modern, special amenajat pentru a reflecta ADN-ul nostru de entertainer”. Din rândul facilităţilor cu care e dotat se numără spaţiile comune de lucru, birourile individuale, coffee corners şi săli de şedinţe pe fiecare etaj, diverse spaţii de relaxare, cafeteria, parcare de biciclete şi o parcare subterană. Compania are un sediu de 2.000 de metri pătraţi şi în Craiova, care ocupă un etaj de clădire din cadrul Electroputere Parc. Aici, designul şi facilităţile sunt similare cu cele care se regăsesc în studioul din Bucureşti – spaţii comune de lucru, birouri individuale, cafeteria, săli de şedinţe, spaţii de relaxare, parcare subterană, plus o terasă generoasă, destinată exclusiv celor 150 de angajaţi din Craiova. „Pentru ambele sedii, ne-am axat pe nevoile noastre ca şi creatori de jocuri video, ne-am asigurat că avem toate resursele necesare astfel încât să dezvoltăm noi experienţe de entertainment cu impact la nivel global. Am investit în săli dedicate VR, în două săli de sunet, un data center local care răspunde scopurilor de business şi au fost concepute spaţii comune de creaţie şi relaxare, fun zones şi coffee points, destinate socializării şi colaborării. Odată cu relocarea celor două sedii ne dorim să creştem, să ne consolidăm poziţia pe piaţa locală şi căutăm în continuare talente pentru poziţiile deschise în toate departamentele noastre (Quality Control, Producţie, IT).”

Dacă timp de doi ani, pe perioada pandemiei, compania a implementat un sistem de lucru Work from Home pentru toate departamentele, acum, odată cu inaugurarea noilor birouri din Bucureşti şi Craiova, echipa s-a întors la birou, însă urmând un model hybrid – angajaţii lucrează câteva zile pe săptămână de la birou, iar în restul zilelor, de acasă.

Ubisoft România a implementat în cadrul companiei şi o serie de programe de well-being, learning şi dezvoltare, special concepute pentru angajaţi. Recent, jucătorul a lansat Evolve, o iniţiativă multi-faţetată, ce include o serie de acţiuni pe zona de well-being pentru toţi angajaţii. „Faţă de alte iniţiative similare din afara Ubisoft, acest program se diferenţiază prin faptul că este dezvoltat pe baza feedbackului colegilor noştri, dar şi pe nevoile businessului, în contextul economic actual. Este organizat pe mai multe dimensiuni, de la adoptarea unor obiceiuri sănătoase zilnice, până la tehnici de management a finanţelor personale şi dezvoltarea unor comunităţi create şi gestionate de colegi, în funcţie de interesele şi pasiunile lor”, explică executivul. În paralel, a fost lansat şi Inspire, un program de dezvoltare a skillurilor pentru actualii şi viitorii people managers. Această iniţiativă are în focus atât reîmprospătarea abilităţilor fundamentale de management, cât şi conceptul de hybrid leadership, respectiv abilitatea unui manager de a lucra, motiva şi dezvolta echipe care nu mai lucrează în permanenţă la birou, ci şi de acasă. Un alt program dezvoltat este Grow, care oferă resurse de dezvoltare a skillurilor funcţionale pentru toţi angajaţii companiei, precum articole sau cursuri ce se pot accesa online sau la birou, împreună cu alţi colegi, într-un mediu facilitat. Specificul acestui program este conectat cu multitudinea nevoilor de dezvoltare, dar şi a oportunităţilor de carieră din cadrul companiei. „Pe zona de learning, la începutul acestui am lansat Skill Up, un program intern conceput şi coordonat în totalitate de colegii din departamentele de Producţie şi Quality Control. Este un program intens, cu focus pe dezvoltarea unor skilluri tehnice specifice (pe artă, design, etc.), care oferă posibilitatea unui grup de colegi din departamentul de QC, fără experienţă,  să se pregătească pentru un rol tehnic specific echipelor de producţie”, adaugă Cristian Pană.

Sursa:https://www.businessmagazin.ro/actualitate/lider-de-piata-la-vanatoare-de-talente-21056182

Lasă un răspuns