L-am invitat pe Jean Richard De Latour, CEO Carrefour România, să ne spună cum a continuat să funcționeze un mare retailer făcând, în același timp, față provocărilor pandemiei.

Ni s-au schimbat planurile? Schimbarea s-a produs în acele zone profund afectate la nivel mondial și acolo am acționat rapid, în mod responsabil: modul de lucru, întărirea capabilităților e-commerce și protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri, încurajarea lor să cumpere mai mult produse locale. În tot acest timp, ne-am adaptat constant la realitatea clienților, angajaților noștri, a ceea ce experimenta întreaga societate în vreme de pandemie. În același timp, opțiunile strategice ni s-au confirmat. Continuăm transformarea majoră a business-ului și investim în expansiune prin dezvoltarea unui model Omni canal puternic. Rămânem aproape de producătorii locali, credem că ei vor fi printre cei care vor reporni economia. Cel mai important, ne concentrăm în continuare pe siguranța în magazinele noastre, investind în soluții menite să protejeze clienții și echipele noastre.

Compania s-a adaptat rigorilor venite din partea autorităților pe durata stării de urgență și a actualei stări de alertă. Ne canalizăm toată energia pentru a păstra Carrefour un loc sigur unde să lucrezi și să-ți faci cumpărăturile. Noi credem că atunci când suntem sub același acoperiș, respectăm cu toții aceleași reguli și facem tot posibilul pentru a ne proteja atât pe noi, cât și categoriile vulnerabile, spre exemplu, prin simpla purtare a măștii și păstrarea distanței sociale corespunzătoare. Toate acestea sunt posibile cu un efort de auto-disciplină din partea tuturor.

Protejarea sănătății este posibilă și prin tehnologie. La casele Self-Service clienții pot scana și plăti singuri, în același loc. Cu ajutorul aplicației Carrefour, pot verifica ofertele și promoțiile și își pot pregăti o listă de cumpărături. În magazin, pot scana produsele direct la raft și plăti fără a le mai trece pe bandă la casa de marcat. Covid-19 a schimbat comportamentele de cumpărare, deci experimentăm forme noi de livrare și oferire de servicii clienților noștri, noi forme de a le răspunde nevoilor online. Vedem clienți noi care acum se bucură de livrările la domiciliu și de un mod personal de a face cumpărături. Tehnologia, digitalizarea și soluțiile automatizate sunt, iată, esențiale în adaptarea la această nouă realitate.

Am investit, în mod special, în ecommerce în dezvoltarea capacității de livrare, logistică și în echipamente sigure pentru angajați. Activitatea noastră în BRINGO (livrare acasă și click & collect din toate hipermarket-urile) a crescut foarte puternic în ultima perioadă și este disponibilă în 24 de orașe răspândite în toată țara. Devenind esențial pentru categorii noi de clienți, precum vârstnicii, BRINGO a derulat o campanie dedicată acestora și cadrelor medicale, oferindu-le livrarea gratuită.

Și pe Carrefour.ro a crescut considerabil volumul vânzărilor de la debutul crizei, astfel că ne-am adaptat pentru a susține capacitatea de livrare. Strategia noastră are la bază modelul Omni Canal, multiformat, susținut de digital, ceea ce ne ajută să fim aproape de clienții noștri și să răspundem nevoilor lor în schimbare. Ne ajută să trecem testul timpului.

Compania a pariat pe digital și ecommerce, dar continuă să-și extindă rețeaua de magazine, cu prioritate în procesul de expansiune, prin hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate și de tip discount. Continuăm să dezvoltăm rețeaua de hipermarket-uri ca pe o destinație unică de shopping complet, totul sub același acoperiș, cu oferte atractive si discount-uri, ce va accelera creșterea. Următorul hipermarket pe care îl deschidem este situat în Târgu Mureș.

Un alt pariu, pe discount, sunt magazinele Supeco. În 2019, Supeco și-a dublat rețeaua, ajungând, acum, la 24 de magazine, un număr foarte relevant, dat fiind că Supeco reprezintă un factor important în procesul nostru de dezvoltare, dar și al pieței. Nu există un model similar de discount în piață care să promoveze idee de Super economie în fiecare zi și să includă, în același timp, brand-uri naționale de FMCG. Acum, mai mult ca oricând, Supeco răspunde perfect așteptărilor oamenilor în ceea ce privește conceptul de everyday low price și va continua să se extindă. Un alt diferențiator este magazinul nostru de proximitate, dezvoltat pentru a oferi oamenilor acel sentiment de apartenență la o comunitate, mai ales în acest context de distanțare socială, punându-le la dispoziție un magazin sigur, cu design modern. Proximitatea este un motor de inovație pentru noi și am deschis de curând un nou Carrefour Express în zona Dorobanți din capitală.

În lunile ce vin, continuăm expansiunea, sincronizați la evoluția contextului sanitar din România. Ca furnizori de servicii de primă necesitate, este datoria și responsabilitatea noastră să răspundem nevoilor clienților noștri, urmând, în același timp, toate măsurile de protecție. Siguranța implică angajamentul nostru, al tuturor.

SURSA:  https://www.capital.ro/jean-richard-de-latour-ceo-carrefour-romania-anticipare-si-adaptare-atuuri-de-business-in-vremuri-de-pandemie.html