Cum ne susținem anticorpii. Cele mai indicate alimente pentru o imunitate de fier

Imunitate de fier. Anticorpii sunt ”soldățeii” din organism care au grijă să îl apere pe acesta de inamici, adică de antigenii care atacă organismul.

Anticorpii sunt de fapt, proteine, de aceea este necesar să ne hrănim corespunzător, cu alimente care să susțină funcția anticorpilor.

Un anticorp este o componentă proteică a sistemului imunitar care circulă în sânge, recunoaște substanțe străine precum bacteriile și virusurile și le neutralizează.

De asemenea, după expunerea la o substanță străină, numită antigen, anticorpii continuă să circule în sânge, oferind protecție împotriva expunerilor viitoare la acel antigen.

Un anticorp este reprezentat de o imunoglobulină, adică o proteină gamaglobulinică găsită în plasmă, în lichidul extracelular și în secrețiile organismului.

Anticorpii sunt produși de globulele albe din sânge specializate, numite limfocite B (sau celule B). Structura anticorpului constă din două lanțuri ușoare și două lanțuri grele, iar în vârful anticorpului este o regiune hipervariabilă, care permite anticorpului să formeze diferite tipuri de anticorpi, special creați pentru a răspunde fiecărui antigen care atacă organismul, potrivit www.genome.gov și www.britannica.com.

Imunitate de fier. Ce mâncăm pentru creșterea imunității

Chefirul

O sursă foarte bună de calciu și probiotice. Această băutură fermentată este o excelentă sursă de calciu și de bacterii probiotice. Susține sănătatea intestinală. Are un conținut ridicat de vitamine (complexul de vitamine B, caroten, vitaminele E, D si K), minerale (potasiu, fosfor, magneziu, zinc, iod, fluor, calciu) și proteine ușor digerabile. Are proprietăți antibiotice și antifungice.

Cruciferele

Varza, conopida și broccoli sunt legume care au un puternic efect de detoxifiere a ficatului. Prin aceasta, consumul lor ajută sistemul imunitar (permițându-i să-și canalizeze mai bine resursele către identificarea și neutralizarea virusurilor și bacteriilor).

Măceșele

Sunt bogate în vitamina C, este recomandat a fi consumate crude. Sparge boabele de la măceșe, toarnă apă fierbinte peste ele și lasă-le la infuzat.

Ciupercile

Ciupercile sunt considerate a fi unul dintre alimentele de bază în stimularea sistemului imunitar. Acestea cresc producția și activitatea anticorpilor, ajutând corpul să lupte mult mai eficient cu infecțiile.

Experții recomandă să mâncăm ciuperci chiar de mai multe ori pe zi și să adaugăm această legumă în cât mai multe dintre mâncărurile pe care le consumăm pentru a maximiza rezultatele. Ciupercile conțin proteine vegetale valoroase și pot înlocui adeseori carnea, pentru cei care optează în acest sens.

Ghimbirul

Este unul dintre cele mai cunoscute condimente. Sunt binecunoscute proprietățile antivirale și antibacteriene ale rădăcinii de ghimbir.

În caz de răceli, infecții respiratorii, gripă, ceaiul de ghimbir te pune repede pe picioare. Ceaiul ajută și în caz de greață.

Tinctura de ghimbir este utilă în durerile în gât. Ghimbirul stimulează digestia și curăță organismul de toxine.

Consumul de ghimbir activează forțele de apărare ale organismului, îmbunătățește memoria.

Afinele

Afinele și-au dovedit eficiența sporită în blocarea agenților patogeni care atacă sistemul imunitar. Sunt bogate în vitamina C, K si E, fibre și foarte multi fitonutrienți. Pentru creșterea imunității se recomandă o cură cu fructe timp de 20 zile. Deosebit de utilă este și tinctura din afine, mai ales dacă o combini cu echinaceea și cu o serie de produse apicole.

Usturoiul

Este antibiotic natural, usturoiul contine alicina, ideal in lupta cu infectiile si bacteriile. Într-un studiu britanic, s-a constatat că persoanele care consumaseră extract de usturoi timp de 12 săptămâni au prezentat mai puține riscuri de a răci.

SURSA:https://www.doctorulzilei.ro/anticorpii-si-cele-mai-indicate-alimente-pentru-imunitate/

Lasă un răspuns