Apetitul pentru moda nu a disparut, dar s-a mutat in online. Romanii cheltuie anual 5 miliarde de euro pe articole vestimentare

In 2020 insa, cand pentru o vreme online-ul a devenit singurul canal functional, raportul de puteri s-a schimbat.

„Per total, cred ca piata de moda e pe minus, dar van£zarile online au crescut cu siguranta, mai ales in Romania. In cazul nostru, urmeaza cea mai importanta perioada din an, dar si pana acum avem plus 30% la vanzari”, spune Raluca Radu, country manager pentru Answear in Ro£mania, o companie cu operatiuni strict online si cu venituri estimate la circa 30 mil. euro in 2020.

In timp ce in primavara, timp de trei luni, magazinele fizice au tras obloanele ca urmare a deciziei autoritatilor in incercarea de a limita raspandirea pandemiei, operatiunile online au continuat sa functioneze, iar cererea, spun jucatorii din domeniu, a existat chiar daca libertatea de miscare a fost limitata, iar timpul petrecut la interior a crescut.

In acest context, multi retaileri si-au deschis canalul online daca nu-l aveau, iar restul il promoveaza mult mai intens.

Tinand cont de o piata totala de fashion de 5 mld. euro si cresterile anuntate de jucatorii strict online, vanzarile de moda din mediul virtual sar de 800 mil. euro, iar daca sezonul de iarna – Black Friday si sarbatorile – e peste anul trecut cifrele s-ar putea apropia de pragul de 1 mld. euro, conform estimarilor ZF.

SURSA:https://www.orange.ro/info/news/mediafax/article/2990627

Lasă un răspuns