Afaceri de la Zero. Alin Burtic a mers în mijlocul corporatiştilor din Bucureşti cu două cafenele care vând nu doar cafea, ci şi flori, iar acum se pregăteşte să francizeze conceptul

Locaţiile Cafe de Fleurs nu au mai mult de 50 de metri pătraţi fiecare, iar investiţia iniţială pentru deschidere este de circa 25.000-30.000 de euro.

Într-o piaţă a cafenelelor din ce în ce mai bogată, Alin Burtic a căutat o modalitate de a se distinge de businessurile deja existente şi aşa a ajuns să integreze şi florile în localul său. Afacerea a primit numele Cafe de Fleurs, un brand care se regăseşte astăzi pe două localuri din zona de nord a Capitalei.

„M-am gândit să fac un proiect diferit, care să se diferenţieze de celelalte cafenele. Se întâmpla în 2016. Cunoşteam de mult zona de birouri din nord, Aurel Vlaicu-Pipera, şi mi-am dorit să merg acolo. Acum avem două localuri – primul s-a deschis în septembrie 2016 în zona Barbu Văcărescu, iar al doilea în 2019 în Voluntari, tot într-o zonă de birouri“, a povestit Alin Burtic la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. De amenajarea ambelor localuri s-a ocupat chiar el, iar feedbackul clienţilor a fost foarte bun încă de la început – îşi aminteşte că li se schimba starea de spirit când intrau în cafenea şi vedeau că acolo găsesc şi flori. Aşa că cei mai mulţi reveneau şi în zilele următoare şi continuă să revină şi astăzi.

„Înainte de pandemie, aveam un plan de francizare, pentru că aveam cerere din partea oamenilor. Pandemia ne-a stricat însă planurile, nu ne aşteptam să dureze atât de mult şi să rămânem fără niciun client. Am reuşit să supravieţuim, apoi a venit războiul. Ne dorim însă să mai deschidem alte spaţii şi probabil vom relua şi planurile de francizare.“ Pandemia a generat o schimbare puternică în publicul Cafe de Fleurs, deoarece consumatorul-ţintă din zona corporate lucrează acum de acasă, aşa că Alin Burtic spune că se orientează în prezent şi spre zonele rezidenţiale, dar şi spre vânzările prin mediul online.

„Avem de asemenea propuneri să aducem şi alte produse – cosmetice, cărţi, dulciuri, cadouri. Există loc de extindere.“ Locaţiile Cafe de Fleurs nu au mai mult de 50 de metri pătraţi fiecare, iar investiţia iniţială pentru deschidere este de circa 25.000-30.000 de euro. Anual, o locaţie poate genera venituri de 150.000-200.000 de euro. Furnizorul de cafea este din Italia şi produce două blenduri special create pentru businessul lui Alin Burtic, iar în ceea ce priveşte florile, acelea vin de la importatori locali, în condiţiile în care producători locali sunt prea puţini.

„La flori, cele mai căutate rămân trandafirii, dar şi bujorii sunt ceruţi în sezonul lor. La cafea, preţurile sunt cuprinse între 8 şi 12 lei în medie. 70% dintre clienţii noştri sunt femei, iar 30% reprezintă bărbaţii.“

În fiecare dintre cele două cafenele lucrează patru angajaţi, dintre care doi sunt barista, iar doi au cunoştinţe despre cum să facă un buchet sau un aranjament floral. Planul lui Alin Burtic în acest moment este să mai deschidă, în viitor, alte şapte-opt locaţii proprii, iar în rest să ducă brandul mai departe în sistem de franciză.

„Mai este încă foarte mult loc în Bucureşti, dar vizăm şi alte oraşe din ţară“, spune el.

Înainte de Cafe de Fleurs, în 2014-2015, Alin Burtic a avut un bistro în zona Unirii din Bucureşti, dar a trebuit să-l închidă de pe o zi pe alta deoarece funcţiona într-o clădire cu risc seismic. După acea experienţă, spune că nu ar vrea să revină cu un business în zona de restaurante, pentru că este foarte greu de gestionat din punctul de vedere al resursei umane.

Sursa:https://www.zf.ro/afaceri-de-la-zero/afaceri-de-la-zero-alin-burtic-a-mers-in-mijlocul-corporatistilor-21141661

Lasă un răspuns