7 Alimente care scad testosteronul

Nivelurile ridicate de testosteron generează o serie întreagă de simptome care trebuie evaluate și tratate. Știați că există alimente care pot reduce nivelul de testosteron din corpul dumneavoastră? Vă oferim acest articol, astfel încât să știți într-un mod simplu și clar cele 7 alimente care vă scad testosteronul.
Aceste alimente sunt:
1. Derivați din semințe de in
Produsele pe bază de semințe de in au devenit populare și comercializate în întreaga lume, în beneficiul pe care îl oferă datorită conținutului ridicat de acizi grași omega-3. Cu toate acestea, semințele de in sunt, de asemenea, bogate în lignani (de 800 de ori mai mult decât alte cereale sau alimente).
Aceste lignans sunt o mică problemă pentru bărbați, deoarece acestea sunt foarte estrogenice.
Există dovezi că lignans reduce nivelul total și liber de testosteron, de asemenea, suprimarea enzimei 5-a reductaza, dificil să se pronunțe dreapta? Nu îţi face griji! nu este nimic mai mult decât o substanță care transformă testosteronul în cea mai puternică formă de dihidrotestosteron (DHT).
Adică, activitatea estrogenică a lignanilor poate interfera cu metabolismul steroizilor și chiar inhibă enzimele care sunt determinante pentru proliferarea celulară.
Ce spun studiile despre semințele de in și testosteron?
Într-un studiu realizat pe o femeie de 31 de ani care suferea de hirsutism (păr facial excesiv), din cauza nivelului ridicat de testosteron, a fost instruită să ingereze zilnic 30 de grame de semințe de in timp de 4 luni. Din aceasta, s-a obținut o scădere de 70% în testosteronul seric total și 89% în testosteronul liber.
Un alt studiu, realizat la 40 de bărbați care au consumat timp de 40 de zile 30 gr/zi (2 linguri) de semințe de in timp de 40 de zile; a înregistrat o scădere de doar 10% în testosteron. Studii similare au concluzionat o reducere de numai 15% în testosteron.
Concluzie privind semințele de in
Toate aceste informații sugerează că ar trebui să consumăm semințe de in cu moderație, care, deși este sănătos, excesul său poate provoca modificări hormonale corpului tău, mai ales dacă ești bărbat.
2. Lemn dulce
Lemnul dulce, numele său științific este Glycyrrhiza glabra, nu intrați în panică, important este să știți că are utilizări medicinale multiple (antiinflamator, antispastic, digestiv, printre altele).
Pentru aceasta, a fost atât de recunoscut de industria farmaceutică și pe bază de plante. În plus, lemnul dulce este foarte popular în Finlanda și în alte țări europene vecine. Se utilizează în perfuzii, în producția de tutun, dulciuri, gumă de mestecat, tablete, capsule, creme și tincturi, printre alte produse.
În ciuda beneficiilor sale și a gustului său plăcut, problema de bază găsită în „acidul glicirizic” (componenta principală a lemnului dulce), este că tinde să scadă considerabil testosteronul la bărbați, până la 40% conform diferitelor studii.
Această reducere se îmbunătățește imediat, prin suspendarea consumului de lemn dulce; cu toate acestea, informațiile furnizate de studiile științifice nu ar trebui să fie subestimate, în scopul de a evita problemele de sănătate din cauza scăderii valorilor de testosteron.
Ce spun studiile despre lemn dulce și testosteron?
Unele studii la barbati indica o scădere de aproape jumătate din valorile totale de testosteron după consumarea lor pentru 4 zile. Alții deduc că lemnul dulce poate provoca o creștere a estrogenului la femei.
O contribuție care trebuie menționată este că, așa cum mai mulți cercetători au observat că lemnul dulce tinde să reducă testosteronul; Din acest motiv, ar putea fi foarte util pentru tratamentul cancerului de prostată și chiar chelie de sex masculin, acest lucru nu este nimic mai mult decât o opinie; nu există studii care să susțină această teorie.
Concluzie
Subliniind, trebuie să subliniem că, în ciuda faptului că este un produs natural foarte atractiv, lemnul dulce în prezentările sale multiple poate fi folosit, dar cu moderație.
3. Uleiuri vegetale
Dacă sunteți unul dintre oamenii care iubește arta culinară, este important să țineți cont de faptul că majoritatea uleiurilor vegetale bogate în PUFA, nu sunt cele mai potrivite atunci când gătiți, datorită punctului lor scăzut de fum și a procesului de rafinare folosit pentru a-l procesa (albire, dezodorizare, degumming, printre altele) care îl deposedează de micronutrienții de bază pe care îi are.
Uleiurile vegetale bogate în PUFA sunt numite și acizi grași polinesaturați și pot fi cu siguranță dăunătoare sănătății; mai ales, dacă este însoțită de doze mari de acid gras omega-6.
Știm că acizii grași omega 6 trebuie să mențină un echilibru cu omega-3, într-un raport de 1:1 sau 1:2, astfel încât să nu provoace daune corpului nostru (boli cardiovasculare, diabet, inflamație, printre altele).
PUFAS sunt in toate alimentele naturale, fiind uleiurile vegetale cu o concentratie mai mare. Printre aceste uleiuri se numără: floarea-soarelui, șofrănelul, porumbul, semințele de in, semințele de susan, semințele de dovleac și rapița.
Ce spun studiile?
Studiile au arătat, de asemenea, că aceste uleiuri pufa ridicat sunt foarte negative pentru producția de testosteron, deoarece acestea cresc sau scad semnificativ. În acest sens, se recomandă consumul de uleiuri vegetale PUFA ridicate cu moderație și să nu le supraîncălziți.
Concluzie
Este bine să rețineți că grăsimile saturate și mononesaturate sunt folosite de organism mai ușor decât grăsimile polinesaturate, deoarece se acumulează de obicei.
4. Menta
Multe dintre plantele din familia mentha, inclusiv menta, sunt cunoscute de a avea efecte de testosteron-scădere.
Cele mai frecvente două plante de mentă sunt mentha spicata și mentha piperita.
Ambele sunt utilizate pe scară largă în arta culinară și în fabricarea de produse cum ar fi: infuzii, săpunuri, șampoane, siropuri, balsamuri, printre altele. Trebuie să știți că majoritatea perfuziilor pe bază de plante conțin extracte de plante din familia mentei.
Menta este apreciată pentru mirosul plăcut și gustul bogat; cu toate acestea, efectele sale nu sunt la fel de benefice pentru testosteron.
Ce spun studiile despre menta si testosteron?
Studiile efectuate la șobolani wistar de sex masculin, dozate cu 20 gr de ceai de menta sau menta, observat o reducere a nivelului total de testosteron între 23 și 51%.
O mare parte din cercetare cu privire la incidența de menta pe nivelurile de testosteron masculin vine de la studii cu șobolani wistar de sex masculin.
Alte cercetări similare concluzionează că menta induce stresul oxidativ în hipotalamus, ceea ce generează o reglare negativă a testosteronului în testicule, adică o scade.
Concluzie
Din păcate, nu există astfel de dovezi recunoscute la bărbați. Cu toate acestea, în cazul femeilor, cu indici androgeni mari care suferă de hirsutism (păr facial excesiv), studiile au arătat o îmbunătățire considerabilă a nivelului de testosteron liber și total, după ce au consumat 2 cești de ceai de mentă de 2 ori pe zi timp de 30 de zile continue, ceea ce a îmbunătățit semnificativ hirsutismul.
5. Alcoolul.
Studiile rozătoarelor arată că alcoolul suprimă nivelul de testosteron în funcție de cantitatea consumată. Ca orice băutură, beneficiul sau răul constă în cantitatea mult sau mică consumată. Un studiu cu șobolani, care au fost hrăniți cu o dietă de 5% calorii cu alcool, a concluzionat ceva șocant și anume că mărimea testiculelor acestor animale a fost redusă cu 50%.
Cercetările au arătat că un aport ridicat de alcool etilic tinde să scadă nivelul de testosteron plasmatic la rozătoare și bărbați.
Acest lucru este asociat cu inhibarea sintezei de testosteron; Există încă unele controverse cu privire la mecanismele de acest rezultat.
Ce spun studiile despre alcool și testosteron?
Cercetările indică faptul că consumul de alcool cu moderatie are un impact redus asupra testosteronului. S-a demonstrat că 0,5 grame de alcool crește oarecum testosteronul, în timp ce ingerarea a 2 pahare de vin roșu scade nivelul de testosteron cu doar 7%.
O contribuție importantă este cea a unui test finlandez, în care unui bărbat i s-a dat o jumătate de pahar de vodcă imediat după terminarea antrenamentului de rezistență. În acest, s-a observat o creștere de 100% a testosteronului, care este periculoasă pentru sănătatea bărbaților.
Concluzie
Se spune că persoanele care consumă orice tip de alcool tind să scadă nivelul de testosteron.
În special, dacă este beat în cantități excesive. Din aceasta, rezultă că alcoolicii cronici au tendința de a avea scăzut de testosteron și rate ridicate de estrogen, care rezultă în temut „disfuncție erectilă.”
6. Produse din soia.
Soia este o leguminoasă bogată în acizi grași esențiali, săracă în grăsimi saturate. Este o sursă de proteine care conține vitaminele B, E și minerale (fier, calciu, fosfor, potasiu și zinc) și izoflavone (antioxidanți). Soia conține, de asemenea, o cantitate mare de fitoestrogeni, cum ar fi: genistein, daidzein și glicină.
Equolul este principalul metabolit al fitoestrogenului daidzein, fiind unul dintre principalele izoflavone găsite abundent în alimentele din soia și soia.
Ce spun studiile despre soia si testosteron?
Studii recente arată că equolul poate modula funcția de reproducere. Acum, există mai multe dificultăți întâmpinate între consumul de soia și nivelurile de testosteron, cele mai semnificative sunt:
• Soia ar genera efecte similare în organism ca estrogenii.
• Soia este foarte „goitrogenă”, indicând faptul că poate împiedica producerea hormonilor tiroidieni și absorbția iodului de către tiroidă. Această proprietate goitrogenă este principala cauză a nivelului scăzut de testosteron.
• Soia are proporții inadecvate de acizi grași, iar acest lucru este dăunător sănătății.
• Cercetările in vitro, adică nu se fac la om, au arătat că izoflavonele pot activa receptorii de estrogen și pot regla negativ receptorii androgeni, ceea ce înseamnă că testosteronul nu poate fi pe deplin capturat de corpul nostru, scăzând astfel efectul său.
• Alte studii contrazic reciproc în ceea ce privește relația dintre consumul ridicat de soia și nivelurile reduse de testosteron.
Concluzie
Ca prevenție, ca profesionist în domeniul sănătății, vă recomand să consumați soia cu moderație și să nu o faceți frecvent până când nu sunteți mai bine informați.
7. Grăsimi trans.
Aceste grăsimi se formează atunci când uleiul lichid este transformat într-o grăsime solidă.
Acest proces este cunoscut sub numele de hidrogenare și este utilizat pentru a crește termenul de valabilitate al anumitor alimente. Odată cu hidrogenarea, industria obține grăsimi și uleiuri pentru prăjire. Prin urmare, trebuie să recunoaștem că o mare parte din grăsimile trans pe care le folosim în dieta noastră provin din alimente preparate cu uleiuri vegetale hidrogenate.
Trebuie remarcat faptul că hidrogenarea este finalizată atunci când produsul atinge o textură optimă, dar nu hidrogenarea completă. Prin urmare, vorbim de uleiuri hidrogenate sau parțial hidrogenate. Ambele bogate în grăsimi trans. Este bine să spunem că unele alimente naturale conțin, de asemenea, doze mici de grăsimi trans (carne de porc și miel, unt, lapte).
Ce spun studiile despre grăsimile trans și testosteron?
Studii recente au formulat diverse teorii despre consumul de grăsimi trans. Mulți concluzionează că acestea sunt foarte dăunătoare pentru sănătatea corpului nostru în general.
Unele produse cu grăsimi trans sunt: margarine, produse de patiserie industriale, chips-uri, gustări, uleiuri vegetale, fast-food-uri, gogoși, biscuiți industriali, înghețată, prăjituri.
Acum, să specificăm relația dintre grăsimile trans și testosteron:
• Se știe că, deoarece grăsimile trans sunt bogate în PUFAS, acestea scad testosteronul, scad colesterolul bun și cresc colesterolul rău.
• Aceste grăsimi generează inflamații printre alte boli și afectează funcționarea normală a sistemului reproducător masculin.
• S-a dovedit că un consum ridicat de grăsimi trans generează o scădere a numărului de spermatozoizi și rate scăzute de testosteron la bărbați, ceea ce pe termen lung ar putea duce la infertilitate.
În cele din urmă, vreau să subliniez că nu toate alimentele sunt sănătoase pentru corpul nostru. Unele, cum ar fi cele studiate aici, poate reduce și chiar crește în mod semnificativ dumneavoastră „normale” nivelurile de testosteron.
Barbatii pot fi mai afectati de consumul ridicat al acestor alimente decat femeile.
Concluzie
Prin urmare, vă recomandăm să le consumați cu moderație, pentru a evita modificările în producția de testosteron de către organism.
Cum se poate reglementa nivelul de testosteron?
Foarte important, nivelul de testosteron variază în funcție de vârstă și în prezența diferitelor boli sau situații clinice care pot fi reversibile sau tranzitorii. În așa fel, cauzele posibile trebuie evaluate în detaliu.
În afara evenimentelor medicale și a schimbărilor de vârstă, reglarea nivelului de testosteron se realizează datorită unei combinații de nutriție bună, menținând o greutate corporală bună, cu un procent adecvat de grăsime corporală totală. Dieta echilibrată și exercițiile fizice regulate sau activitatea fizică.
Ce inhibă testosteronul?
Testosteronul poate fi inhibat prin mai multe căi:
• Alimente, unele alimente care își exercită efectul direct asupra controlului producției de testosteron și alți hormoni sexuali.
• Controlul hormonal: care se realizează printr-o axă care are ca principiu hipofiza, unde este secretat un hormon care controlează eliberarea hormonilor sexuali la nivelul testiculului.
Ce alimente scad testosteronul?
Principalele alimente care scad testosteronul sunt: Menta, brânzeturile, băuturile dietetice, băuturile alcoolice, nucile, soia și grăsimile trans conținute în alimentele preambalate sau industriale.
Ce produce nivel ridicat de testosteron la barbati?
Există unele cauze de testosteron crescute, cum ar fi acestea sunt.
• Modificări ale tiroidei, cum ar fi hipertiroidismul.
• Steroizi.
• Excesul de alcool și țigară.
• Tumori suprarenale.
Cum stii daca nivelul de testosteron sunt
scăzute?
Simptomele clasice ale omului cu un nivel scăzut de testosteron sunt:
• Apetit scăzut și apetit sexual.
• Impotență.
• Pierderea părului de pe corp.
• Modificări de caracter.
• Pierderea masei musculare și a forței.
• Greutate.
• Modificări ale dispoziției și stări de spirit.
Cum se poate reduce nivelul ridicat de testosteron la femei?
În primul rând, este necesar să se finalizeze o evaluare medicală pentru a diagnostica cauza.
Există mai multe metode, cum ar fi:
• Yoga.
• Dieta, alimente bogate în soia, mere, cireșe, orez și grâu.
• Consumul de cafea.
• Tratamente naturiste pe bază de plante, cum ar fi rădăcina de lemn dulce.
Ierburi pentru a reduce testosteronul
Există 5 plante medicinale care sunt folosite pentru a reduce nivelul de testosteron:
• Cimífuga racemosa: rizomii sau rădăcinile sale sunt consumate. Acesta este utilizat pe scară largă pentru simptome de menopauză, este o planta originara din America de Nord.
• Mentă
• Dong Quai, rădăcina sa este utilizată numai, și este, de asemenea, utilizat pentru alte modificări hormonale și de a îmbunătăți migrenele.
• Saw Palmetto, fructul său este folosit, ca un antiandrogenic natural, utilizat pe scară largă în Urologie pentru a îmbunătăți simptomele de creștere a prostatei.
• Chasteberry, care este folosit ca un regulator hormonal, este un arbust ca salcie, de asemenea, cu proprietati antispastice.
Pastile de scădere a testosteronului la femei
Creșterea androgenilor la femei este asociată cu anumite tulburări hormonale, cum ar fi sindromul ovarului polichistic, printre alte tulburări:
• Metformin.
• Dexametazonă sau solumedrol.
• Contraceptive.
Cum se inhiba testosteron la barbati?
Inhibarea testosteronului la barbati este una dintre terapiile alese pentru tratamentul cancerului de prostata, mai ales in stadiile avansate ale bolii.
• Acest lucru se realizează prin medicamente antiandrogenice, care blochează efectele biologice ale testosteronului în organism, printre care avem: Flutemida, Bicalutamidă, Nilutamidă, Enzalutamidă și Apalutamidă.
• Hormonul luteinizant de eliberare a hormonilor (LHRH) agoniști, care reduc producția de testosteron în testicul: Leuprolidă, Goserelin, Triptorelin și Histrelin.
• Antagoniști ai LHRH, cum ar fi Degarelix.
Medicamente pentru scădere a testosteronului la femei
Există mai multe alternative la scăderea testosteronului la femei. În toate cazurile, acestea sunt medicamente care trebuie să fie prescrise de către medicul dumneavoastră, deoarece acestea pot duce la o serie de efecte adverse. Aceste medicamente, fie scad nivelul de testosteron, fie scad efectul androgenilor asupra țesuturilor, avem:
• Metformin.
• Spironolactonă.
• Steroizi.
• Contraceptiv.
Cum se reduc androgeni?
Androgenii pot fi diminuate prin medicamente specifice care blochează acțiunea hormonilor sexuali masculini la nivel de țesut sau prin inhibarea sau blocarea hormonilor de reglementare în glanda pituitară.
Acasă căi de atac pentru a reduce testosteron la barbati
Alimente: încercați să reduceți consumul de carne roșie și produse lactate, Înlocuiți laptele cu produse din soia. Mănânc mai mult pește și legume.
Mentine un nivel mediu de activitate fizica, exercitiile fizice intense sau exagerate pot creste si mai mult nivelul de testosteron.
Utilizarea de plante aromatice, cum ar fi lemn dulce și menta, au demonstrat eficacitatea în scăderea androgeni.
Sursa:https://www.facebook.com/317013955755892/posts/pfbid02XUdxjoPGmFdz7CHycvhtRBQJJ1MRP2uKjdLu1tkhPVMwb6LCzs9Tg7iZresrxb5Gl/

Lasă un răspuns